شناسهٔ خبر: 21496208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

/آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته/

رایزنی مقامات روسیه و ترکمنستان/ دیدار نامزد ریاست جمهوری قرقیزستان با «نظربایف»

گفت‌وگوی تلفنی مقامات ارشد روسیه و ترکمنستان، دیدار نامزد ریاست جمهوری قرقیزستان با «نظربایف» و مبارزه با قاچاق مواد مخدر محور رایزنی مقامات افغانستان و تاجیکستان تنها بخشی از مهمترین اخبار آسیای مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته می‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، گفت‌وگوی تلفنی مقامات ارشد روسیه و ترکمنستان، دیدار نامزد ریاست جمهوری قرقیزستان با «نظربایف» و مبارزه با قاچاق مواد مخدر محور رایزنی مقامات افغانستان و تاجیکستان، تنها بخشی از مهمترین اخبار آسیای مرکزی در 24 گذشته می‌باشد.

مبارزه با قاچاق مواد مخدر محور رایزنی مقامات افغانستان و تاجیکستان

معاون وزیر کشور افغانستان در رأس یک هیأت از مقامات ارشد این وزارتخانه در سفر به «دوشنبه» با مقامات تاجیک دیدار و بر افزایش همکاری 2 کشور تاکید کردند.

مهاجر هراسی در روسیه کاهش یافته است

اتاق عمومی فدراسیون روسیه در گزارشی از کاهش مهاجر هراسی در قلمرو این کشور خبر داد.

روزهای فرهنگی تاجیکستان در ازبکستان برگزار می‌شود

روزهای فرهنگی تاجیکستان از 10 اکتبر سال جاری در محل تئاتر آکادمی «علی شیر نوایی» شهر «تاشکند» برای اولین بار پس از استقلال این کشور برگزار می شود.

نامزد ریاست جمهوری قرقیزستان با «نظربایف» دیدار کرد

«اموربیک بابان اف» رئیس حزب پارلمانی «رسپوبلیکا» و نامزد انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان با «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان دیدار کرد.

ثبات افغانستان به معنای امنیت در تمام جهان و منطقه است

رئیس جمهور تاجیکستان در حاشیه هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تاجیکستان با افغانستان 1400 کیلومتر مرز مشترک دارد و امنیت این کشور به معنی امنیت در تمام جهان و منطقه است.

عضویت در اتحادیه اوراسیا تنها راه حل مشکلات مهاجرین کاری تاجیک

مدیر سابق خدمات امور مهاجرت تاجیکستان تنها راه حل مشکل مهاجران کاری تاجیک را پیوستن این کشور به اتحادیه اقتصادی اوراسیا عنوان کرد.

گفت‌وگوی تلفنی مقامات ارشد روسیه و ترکمنستان

معاون وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با وزیر خارجه ترکمنستان، برنامه سفر آتی «ولادیمیر پوتین» به عشق‌آباد را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

بازرس ارشد سازمان مبارزه با فساد مالی تاجیکستان به 15 سال زندان محکوم شد

یک بازرس سابق سازمان مبارزه با فساد مالی تاجیکستان و چند تن از همکاران وی به جرم رشوه خواری و فساد از 13 تا 15 سال به زندان محکوم شدند.

تلاش برای گنجاندن بازی‌های الکترونیک در رقابت‌های المپیک

رئیس کنفدراسیون ورزش‌های الکترونیک آسیا گفت: قصد داریم بازی‌های سایبری را در فهرست برنامه‌های ورزشی المپیک قرار دهیم.

اعتراض وزارت خارجه قرقیزستان به دیدار «بابان اف» و «نظربایف»

وزارت امور خارجه قرقیزستان با ارسال نامه‌ای به سفارت قزاقستان در «بیشکک» اعتراض این کشور به دیدار «نورسلطان نظربایف» و «آموربیک بابان اف» در آستانه انتخابات این کشور را اعلام کرد.

تصویب قوانین عجیب و غریب برای مراسم ترحیم در تاجیکستان

کمیته امور دین تاجیکستان قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن پوشیدن لباس سیاه و ذبح گوسفند در مراسم ترحیم ممنوع شده است.

افزایش مشارکت زیمنس آلمان در احداث نیروگاه راغون و «کاسا-1000»

مدیر عامل و نمایندگان شرکت زیمنس آلمان با سفر به تاجیکستان مراحل ساخت نیروگاه برق‌آبی راغون و خط انتقال برق منطقه ای با ولتاژ بالا را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/.

نظر شما