شناسهٔ خبر: 21490180 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مردم ما به یاوه گویی های ترامپ اعتنایی ندارند

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تأسف از سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: مردم ما به این یاوه گویی ها اعتنایی نخواهند کرد.

صاحب‌خبر -
محمد رضا عارف در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این نوع یاوه گویی آمریکا را سخنانی آشنا برای ملت ایران دانست و افزود: تاسف می خورم که در نهادی بین‌المللی که بنا بر این بوده که مرکز صلح ، امنیت و تفاهم جهانی باشد، رئیس جمهوری به خود اجازه می دهد که بر خلاف عرف دیپلماتیک و حقوق بین‌الملل نابودی یک ملت و کشور را مطرح کند.
وی به طرح موضوعاتی چون گفتگوی تمدن ها و جهان عاری از خشونت از سوی روسای جمهور پیشین ایران اشاره کرد و گفت: نخبگان دنیا پاسخ این یاوه گویی ها را خواهند داد.
عارف یکی از اهداف رئیس‌جمهور آمریکا از طرح چنین سخنانی را « برجام» خواند و تصریح کرد: آمریکا متوجه باشد که خروج یک جانبه از برجام و عدم تعهد به یک پروتکل بین المللی هزینه های زیادی را برای کاخ سفید به دنبال خواهد داشت.


نماینده مردم تهران در مجلس هدف دیگر دونالد ترامپ از سخنان روز گذشته اش را « اختلاف افکنی بین نظام جمهوری اسلامی و مردم» خواند و افزود: این نشان می دهد که رئیس‌جمهور آمریکا نه انقلاب و نه مردم ما را نمی شناسد.
وی گفت: مردم ما پشتوانه اصلی انقلاب و همواره به نظام جمهوری اسلامی وفادار هستند و قطعا در ماه محرم نشان خواهند داد که هیچ توجه ای به این گزافه گویی ها و سخنان بی ربط ندارند.
عارف شکاف اندازی بین امت اسلامی را از جمله اهداف دیگر ترامپ در این باره خواند و گفت: جایگاه ایران در منطقه مشخص است که الحمدلله نیز جایگاه خوبی است.
وی با بیان اینکه شعار ما وحدت امت اسلامی است، تصریح کرد: مطمئنا امت اسلامی به هدف آمریکا که چاپیدن و تسلط بر منطقه است، توجه دارند و مردم ما و امت اسلامی با توجه به نقش آمریکا در این زمینه مصمم تر از همیشه در راستای وحدت گام بر می دارند.
رئیس فراکسیون امید مجلس در هشداری به رئیس جمهور آمریکا یادآور شد: جورج بوش ایران را محور شرارت نامید و نتیجه اش را هم دید و آن تقویت جایگاه ایران در منطقه و به ویژه تقویت بنیه نظامی و دفاعی ما بود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان کشور نیز با انسجام و وحدت بیشتر در مسیر آرمانهای انقلاب اسلامی گام بردارند.

نظر شما