شناسهٔ خبر: 21489863 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

در آیین تودیع استانداران سابق و معارفه استانداران جدید قزوین والبرز بیان شد

وزیر کشور:همراهی نمایندگان ولی فقیه و۳ قوه با استانداران ضروری است

صاحب‌خبر -
 

کرج وقزوین –خبرنگاران اطلاعات: وزیر کشور در دو مراسم جداگانه درقزوین و کرج ،با قدر دانی وتجلیل ازعملکرد استانداران سابق این دو استان‌، استانداران جدید البرز وقزوین رامعرفی کرد.
بر اساس گزارش خبرنگاراطلاعات در کرج، مراسم معارفه استاندار جدید البرزصبح دیروز با حضور وزیرکشور و جمعی از مسئولان استان وشهرستان کرج برگزار شد.
عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استاندارسابق وجدید البرزدر تالار شهیدان نژاد فلاح کرج،با قدردانی از تلاش ها و کارنامه قابل قبول استاندارسابق البرز، نگاه و سیاست کلی دولت دوازدهم را در انتصاب استانداران کشور مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: در چارچوب جابجایی مدیران دولت، به ویژه در استانداری ها، بر آن هستیم تا فرصت را برای برادر دیگری فراهم کنیم تا زمینه خدمت هر چه بیشتر مردم این استان ایجاد شود.
وزیرکشور عملکرد استاندار سابق البرز را با پشتوانه تجاربی که استانداری چند استان کشور با خود به همراه داشت و اهتمامی که برای هماهنگی و همراهی بین مسئولان بکار گرفت،موجبات ثبت کارنامه ای قابل قبول از خدمات وی در دولت یازدهم اعلام کرد و در ادامه به معرفی محمدعلی نجفی استاندار جدید البرز پرداخت و با مقایسه توانمندی های وی درمدیریت شرایط پیچیده گفت: استان گیلان نیز با ویژگی هایی که دارد و نوع مسائل و پیچیدگی هایی با ابعاد مختلف از وجود ایشان بهره مند شدو درکنار تجربه های قبل از استانداری، ورزیدگی و مهارت و تجاربی که دارند دولت تصمیم گرفت وی در استان البرز ادامه خدمت داشته باشند.
وزیرکشور با بیان این که از وضع و شرایط استان البرز اطلاع کامل داریم،تاکید کرد: همجواری این استان با پایتخت موجب شده است تا در تصمیم گیری های تهران به ویژه در حوزه مسائل امنیتی – اجتماعی و فرهنگی پایتخت کشور را به همراه کرج و در کنار یکدیگر به صورت بهم پیوسته و یکپارچه ببینیم ومسایل البرز جدای از مسایل تهران نیست.
*ملاک انتخاب مسئولان
وزیر کشورگفت :دوره دوم ریاست محترم جمهوری، دولت برای ۸۰ میلیون نفر در جغرافیای پهناور و همه مردم ایران تلاش خواهد کرد
رحمانی فضلی گفت: دستگاه ها
و حوزه های مختلف استان ها با یک هدف مبنی بر تقویت دین خدا و خدمت به مردم اقدام می کنند و استاندار به عنوان نماینده عالی نظام باید قدرت ایجاد هماهنگی بین تمام دستگاه ها را داشته باشد، از این رو همراهی نماینده ولی فقیه و نمایندگان ۳ قوه ضروری است.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: آنچه که قوام و نجات در جامعه ایجاد می کند، قانون است و همه گروه های سیاسی که در چارچوب قانون تاسیس شده اند، باید با استاندار برای توسعه و پیشرفت تعامل داشته باشند.
وزیر کشور افزود: استانداران باید در ایجاد بستر همکاری و تعامل، نگاه مبتنی بر تعامل با همراهی تمامی آحاد مردم داشته باشند و نخستین اولویت دولت اجرای اقتصاد مقاومتی است و این موضوع توجیه امنیتی، سیاسی، اجتماعی و رفاه و معیشت دارد و بزرگترین عامل وحدت ما فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
وزیر کشور گفت: باید سینه ای فراخ داشته با شیم و از کوره در نرویم و برخی موضوعات را در خلوت انجام دهیم و به جامعه امید تزریق کنیم؛ چراکه این امر مردم را به همراهی ترغیب می کند.
در پایان این آیین، با اهدا لوحی از سیدحمیدطهائی استاندار سابق البرز، قدردانی شد و محمدعلی نجفی به عنوان استاندار جدید البرز رسما آغاز بکار کرد.
*معرفی استاندار جدید قزوین
بنا بر گزارش خبرنگار اطلاعات در قزوین : وزیر کشور گفت: در دولت تدبیر و امید همه موظف هستیم با نگاه اعتدال محور فعالیت کنیم .وی که در آئین تکریم و معارفه استاندار پیشین و جدید قزوین سخن می گفت ، افزود : دولت و رئیس جمهور با پیگیری های مجدانه به دنبال انجام برنامه های طراحی شده با نگاه عمومی ، جامع و بر مبنای اعتدال و عدالت است .
دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی تصریح کرد : بر این مبنا همه ما موظف هستیم در دولت تدبیر و امید با نگاه اعتدال محور فعالیت کنیم .
وی تاکید کرد :مسئولان متعهد نباید در مقابل مسائل و مشکلات گله مند
باشند در حالی که همیشه راه حلی وجود دارد و باید از تمام ظرفیت های علمی ، تکنولوژیکی و سرمایه های مردمی به خوبی استفاده شود تا امور مردم به راحتی اداره شود .
وزیر کشور تغییر مدیریت استانها را بر اساس تشخیص دولت و در راستای خیر و صلاح مردم دانست و گفت : استاندار جدید قزوین با کوله باری از تجربه وارد این استان شده است و پیش بینی می شود بر امور مدیریتی خود به سرعت مسلط خواهد شد .
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین نیز در این مراسم گفت :
از گذشته تا کنون فرهیختگان ، دانشمندان و اندیشمندان برجسته ای در حوزه های اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی ، فقه و علوم فلسفی در قزوین پرورش یافته اند که نشان از ظرفیت های بالای علمی و فرهنگی استان است .
آیت اله عبدالکریم عابدینی به وجود ۱۴۰ هزار دانشجو و دانشگاههای متعدد ، وجود علمای برجسته ، ائمه جمعه ، مسئولان و چهره های اثر گذار همچون شهید رجایی ،علی اکبر ابوترابی ، شهید بابایی ، شهید حسین لشگری و حضور موثر آیت اله باریک بین اشاره کرد و افزود : زمینه های مساعدی برای پیشرفت و رونق استان قزوین وجود دارد .
وی رونق گردشگری، احیاء دشت حاصلخیز قزوین ، توجه به کشاورزی و دامپروری استان و حل معضل بیکاری را از استاندار جدید قزوین خواستار شد .
نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری در استان قزوین نیز در این مراسم با استناد به آیات قرآنی گفت :
پول و مقام برای یک نفر نیست و مقام و مسئولیت بین مردم جابجا می شود.
آیت الله تاکندی از استاندار جدید قزوین خواست در این استان در برنامه ریزی امور با علما ، مهندسان و بازاریان مشورت کند .
وی از مدیران استان نیز درخواست کرد : برای پیشرفت استان وحدت و همدلی داشته باشند تا فعالیت ها و برنامه ریزی ها به درستی انجام شود .دکتر همتی استاندار پیشین قزوین نیز در گزارشی به تشریح گوشه ای از فعالیت های صورت گرفته در حوزه های کشاورزی ، آب ، زیر ساخت های اقتصادی و گردشگری ، سلامت و درمان ، پروژه های در دست اجرا و راه های جاده ای استان در ۲۱ ماه فعالیت خود در استان قزوین پرداخت .
در این مراسم ضمن قدر دانی از فعالیت های دکتر فریدون همتی استاندار پیشین قزوین سکان مدیریتی جدید این استان به عبدالمحمد زاهدی سپرده شد .

نظر شما