شناسهٔ خبر: 21487260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری:

رعایت مقررات ایمنی در اجرای عملیات احداث تونل چری ضروری است

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رعایت مقررات ایمنی در اجرای عملیات احداث تونل چری ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تونل چری به طول سه هزار و ۳۰۰ متر با ارزیابی و نظارت کارشناسان و مهندسان مجرب از سال ۹۴ کار خود را آغاز کرد که در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در ادامه گفت: احداث این تونل به منظور برطرف کردن نقاط پرخطر، تسهیل در تردد وسایل نقلیه کاهش خسارات جاده ای آغاز شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با احداث تونل چری بیش از ۱۴ کیلومتر از جاده خوزستان به این استان کاسته می‌شود.

امداد رسانی به موقع به مصدومان حادثه ریزش تونل چری قابل تقدیر است

سلیمانی دشتکی یادآور شد: به منظور امداد رسانی به آسیب دیدگان حادثه و ریزش تونل چری دستگاه های اجرایی مربوطه هماهنگی، اتحاد و همدلی بسیار مطلوبی در راستای خدمات رسانی در این زمینه داشته اند.

وی در ادامه افزود: به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار دیگر در راستای عملیات اجرایی این تونل باید کارکنان و پیمانکاران با رعایت مقررات ایمنی و با نهایت دقت عملیات حفاری را ادامه دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: امور عمرانی استانداری راه و شهرسازی و مدیریت بحران و کارشناسان مرتبط باید با تشکیل جلسات علت اصلی این حادثه مشخص و اطلاع رسانی کنند و همچنین با برنامه ریزی و تصمیمات مطلوب و آموزش های لازم تا حدودی از وقوع چنین حوادث تلخی در سطح استان جلوگیری شود.

علت وقوع حادثه ریزش تونل چری بررسی شود

وی با تسلیت به خانواده متوفیان حادثه ریزش تونل چری، اظهار داشت: دستگاه های مرتبط با این حادثه از جمله راه و شهرسازی علت این حادثه را بررسی کنند و اعلام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید ابعاد مختلف وقوع این حادثه مشخص و به مردم اطلاع رسانی شود.

تونل چری در مسیر ارتباطی شهرکرد- مسجدسلیمان در حال احداث است.

طول این تونل سه هزار و ۴۰۰ متر است و با احداث این تونل ۱۱ کیلومتر از سخت ترین مسیرهای ترددی در استان چهارمحال و بختیاری حذف می شود.

نظر شما