شناسهٔ خبر: 21487101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار یزد:

تمام ظرفیت‌های آی‌تی یزد در حوزه اشتغال مورد استفاده قرار گیرد

یزد ـ استاندار یزد با بیان اینکه ظرفیت بالایی در اقتصاد و اشتغال در حوزه آی‌تی ایجاد شده است، گفت: ظرفیت‌ های آی‌تی برای ایجاد اشتغال در استان یزد باید به بهترین شکل به کار گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و آرزوی درک قیام عاشورا در ماه محرم اظهار داشت: با توجه به بحث مطرح شده تغییر استراتژی، در استان بر اساس مجموعه شرایط طبیعی و تجربی و امکاناتی که داشتیم باید رویکردی اتخاذ می شد که بتوان از منابع و امکانات استفاده حداکثری را برد.

وی با بیان اینکه ظرفیت ها دیده شده و حتی خلق ظرفیت ها نیز مورد توجه بوده است، ادامه داد: بازار و حتی رقابت پذیری نیز مورد توجه بوده ضمن اینکه ظرفیت هایی چون بافت تاریخی و میراث فرهنگی در استان وجو دارد و با ثبت جهانی همه امور با توجه به این ظرفیت انجام شده است.

میرمحمدی با اشاره به اینکه به مباحث صنعتی نگاه سخت افزاری داشتیم، گفت: عمده نگاه ها امروز نرم افزاری است و ما نیز باید در این زمینه ورود می کردیم تا ارزش افزوده بالاتری رقم بزند و رفاه و آسایش بیشتری را به همراه داشته باشد و بتوانیم با خلاقیت و نوآوری نسبت به برخی مسائل اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در امور اشتغالزایی با نگاه ملی به دنبال انجام فعالیت ها هستیم، افزود: تاکید ما در استان بر تعامل و همکاری بین همه دستگاه ها در راستای اهداف پیش‌بینی شده و بر اساس حرکتی که آغاز شده باید با تمام توان و بر اساس تعامل کار را به پیش برد.

استاندار یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در مدتی کوتاه و اندک تصریح کرد: بحث تسهیلات مدام مطرح می‌شود اما واقعیت این است که تسهیلات ابزاری برای پیشرفت است اما گذشت زمان را نیز باید در نظر داشت که نیمی از سال گذشته و فرصت اندکی برای استان باقی مانده است بنابراین باید سهم استان را بر اساس طرح هایی که تفاهم نامه دارد و عملیاتی می شود، افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما مسیرها برای انجام کار پیچیده است، عنوان کرد: باید مسیرها را کوتاه کرد و راه ها را ساده گرفت تا بر اساس تصمیم گیری ها، با سرعت بیشتر برای رشد و توسعه و پیشرفت اقدام کرد.

میرمحمدی با تاکید بر بسترسازی برای انجام فعالیت ها اظهار داشت: تشکیل جلسات کارگروه برای حمایت است و هر زمانی که لازم است جلسه ای تشکیل شود باید اقدام شود و مدیران نباید مشکل تعیین وقت در برگزاری جلسات داشته باشند.

وی، توجه به بازار کار را از ضروریات هر فعالیتی دانست و عنوان کرد: در حوزه آی‌تی ظرفیت های بالایی داریم و مسائل گردشگری، فرهنگی، معماری و ... دنیای قابل توجهی را می تواند پوشش دهد و عرصه وسیعی را در بر بگیرد و مخاطبین زیادی نیز داشته باشد.

استاندار یزد، تولید محتوا را از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار دانست و گفت: در هر زمینه ای که بتوان محتوا تولید کرد می توان ایجاد اشتغال و درآمدزایی داشت و از طریق محتواها می‌توان پیام هایی را منعکس کرد که نیاز جامعه بشری باشد.

وی اضافه کرد: باید از فرصت ها بر مبنای نوآوری و خلاقیت و تدبیر و ابتکار اقدام کرد و بر اساس نیاز بازارهای داخلی و خارجی در مواردی که ظرفیت وجود دارد، اقدام شود تا موفقیت های بیشتری را در سطح استان شاهد باشیم.

نظر شما