شناسهٔ خبر: 21486678 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

نباید از دین چهره‌ای هولناک برای مردم ساخت

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: دین اسلام بسیار سهل و آسان است ازاین‌رو نباید از دین چهره‌ای هولناک برای مردم بسازیم تا مردم از داخل شدن به حریم آن واهمه داشته باشند.

صاحب‌خبر -
صراط: حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در نشست ائمه جمعه خراسان شمالی بابیان اینکه خداوند برای انسان زینت‌هایی قرار داده که برخی از آن‌ها موقتی و برخی دیگر پایدار است، اظهار کرد: ازجمله زینت‌های موقتی که خداوند به انسان عطا کرده، مال و فرزند است به همین دلیل همه باید در مورد این دو زینت بسیار حساس باشند و آن‌ها را درراه خدا صرف کنند .

به گزارش مهر حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: از زینت‌های پایدار می‌توان به باقیات‌الصالحات اشاره‌کرده که در دنیا و هم در آخرت می‌تواند راهگشای انسان باشد.

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرماید: «من زینِ الایمان الفقه و من زین الفقه الحلمُ و من زین الحلم الرفقُ و من زین الرفق اللینُ و من زین اللین السهولهُ» زینت ایمان فهم دین، زینت فقه حلم و بردباری، زینت بردباری مدارا کردن، زینت مدارا کردن نرم‌خویی و زینت نرم‌خویی آسان‌گیری است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: طبق این حدیث باید هر مسلمان مؤمنی نسبت به مسائل دینی خودآگاهی کافی داشته باشد که این آگاهی تنها مختص به احکام شرعی نبوده و باید در همه زمینه‌ها فهم و آگاهی لازم را کسب کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: بنا بر قول امام صادق (ع) جلوه ایمان هر مسلمانی، فهم و آگاهی کامل او از دین است و اگر آگاهی کافی در زمینه‌های مختلف نداشته باشد زیبایی دینش تجلی پیدا نمی‌کند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: بر اساس حدیث فوق آسان‌گیری و بیان آسان مباحث دینی برای مردم ضروری است؛ زیرا اگر مطالب دین به‌صورت سخت و طاقت‌فرسا برای مردم بیان شود، آن‌ها از دین‌گریزان خواهند شد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: علمای دین باید به نحوی احکام دین مبین اسلام را بیان کنند تا برای افراد ملموس باشد.

وی تصریح کرد: کار کردن و مولد بودن هیچ‌گاه مقابل دین‌داری نیست و باکمی دقت می‌توان فهمید دین‌داری و عبادات روزانه کمترین وقت را در طول روزبه خود اختصاص می‌دهد و تأثیر سوء بر امور روزانه انسان ندارد

نظر شما