شناسهٔ خبر: 21479897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

به قلم: مهدی خورسند

اعضای محترم شورای شهر؛ لطفا تصمیم بگیرید!

امروز چشم نگران مردم و دلسوزان شهر به انتخاب‌های شماست. با انتخاب صحیحتان، به وظیفه خود در قبال رأی مردم که به ذمه شماست، عمل کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از درسیاهکل، مهدی خورسند(روزنامه‌نگار) در یادداشتی نوشت: مردم عزیز شهر سیاهکل در انتخابات شورای شهر ۲۹ اردیبهشت، بازهم با رأی خود انتخاب قابل تأملی داشتند و پیام مهمی را به منتخبین این دوره و همچنین افرادی که قلم قرمز بر روی اسمشان کشیده شد و مجدد به شورا راه نیافتند، منتقل نمودند. این پیام این بود که اگر در طول مدتی که به منتخبین اعتماد شد، کارایی نداشته باشند، رأی مجددی در کار نیست و مردم عهد اخوتی با کسی نبسته‌اند.

انتخاب اعضای دوره فعلی شورای شهر با وجود چهره‌های مصمم و با میانگین سنی متوسط، امیدها را در دل زنده کرد تا شهر از فضای رخوت و فشل دوره‌های گذشته رها شده و این پیله تنبلی از سیاهکل عزیز رخت ببندد و شاهد توسعه و پیشرفت شهر عزیزمان باشیم. شاید یکی از مهم‌ترین و اولین تصمیماتی که هر کدام از اعضای شورا در پیش دارند، انتخاب شهردار کارآمد، توانمند و با برنامه است. اعضای شورای شهر باید در استقلال فکری و بدون تأثیرپذیری از جناح و افراد خاصی بتوانند گرد یک میز نشسته و بهترین گزینه را برای مدیریت شهر انتخاب کنند.
پس از انتخابات شورای شهر و هرچه از ۳۰ اردیبهشت یعنی فردای روز انتخابات فاصله گرفتیم، زمزمه‌هایی شروع شد که اعضای شورا تحت فشار یک فرد که سابقا در این شهرستان مسئولیت داشته و در کارنامه سیاه اجرایی خود، نه تنها عملکرد مثبت برای شهرستان نداشته بلکه توهین‌هایی هم به مردم شریف شهرستان سیاهکل کرده که البته مردم اینبار در پای صندوق رأی جواب دندان‌شکنی هم به توهین‌ها و هم به عدم عملکرد وی داشتند، قرار دارند. سایت وزین «درسیاهکل» نیز در گزارشی به این موضوع اشاره کرد و واقعا برای مردم دلسوز سیاهکل که با انتخاب اعضای کنونی شورای شهر دل به توسعه و پیشرفت مبلمان شهری خود دارند، جای سوال است، فردی که نه سیاهکلی است و نه مسئولیتی در این شهر دارد، چه حقی برای خود قائل است که در امورات شهر سیاهکل دخالت کند و با فشار و تماس‌های مکرر تلفنی، گزینه خود را به اعضای شورای شهر متحمل کند؟ البته خبرهای خوبی شنیده می‌شود که اعضای فهیم شورا، قلم قرمز بر اسم این فرد نورچشمی و معرفی‌شده(آ – ش) کشیده‌اند که بنده از سوی مردم سیاهکل از این درایت اعضای شورا تقدیر می‌کنم زیرا اگر خدای ناکرده، آن فرد با فشار مهره سوخته که ۱۲ سال، پسرفت و محرومیت برای شهرستان سیاهکل رقم زد به مسند می‌رسید، مردم همچنان مزه پیشرفت را نمی‌چشیدند.
اعضای محترم شورای شهر، در خبرها داشتیم، افراد محترم و توانمند دیگری را برای دریافت و تشریح برنامه آنها، دعوت کردید و سخنان همه را شنیدید. این نوع برخورد شما با سلایق مختلف، بسیار جای تقدیر دارد. اما نکته‌ای که این روزها مردم را نگران کرده و کار را حتی به فراخوان عمومی برای حضور مردم در مقابل شهرداری کشانده، وجود شایعات مبنی اختلاف و کارشکنی بین اعضای محترم شورا، حتی در گردهم آمدن و برگزاری یک جلسه همفکری به جهت انتخاب شهردار است. در خبرها آمده، برخی از اعضای شورا، روی یک گزینه خاص تأکید دارند و تهدید کرده‌اند به آبستراکسیون، در صورت عدم انتخاب گزینه خودشان.
اعضای محترم شورای شهر، شما هر کدامتان وامدار رأی مردم هستید. رأی مردمی که با هزاران امید به پیشرفت شهر برایتان تبلیغات کردند، شب بیداری کشیدند و اکنون نیز برای انتخاب صحیحتان دعا می‌کنند. این زمزمه‌ها و شایعات مردم را نگران می‌کند. اینکه یکی از اعضای شورا با اصرار بر رأی خود و الاغیر، تصمیم و خرد جمعی را وتو می‌کند، با شأنیت جایگاه شورا که محل شور و مشورت است در تضاد است. امروز شما برای انتخاب شهردار موظف به خرد جمعی هستید. رأی بالا به شهردار انتخابی شما، غیر از اینکه پشتوانه قوی برای عملکرد وی می‌شود، مردم را به اتحادتان دلگرم می‌کند. اینکه مردم در یک فراخوان عمومی خواستار حضور در مقابل شهرداری هستند باید هشداری برای شما باشد که کمی قاعده و نظم را رعایت کنید. مردم با ظرافت خاصی عملکرد شمارا مدنظر دارند و قطعا نوع عملکرد شما در انتخاب شهردار در رأی دوره بعد آنها موثر است زیرا شهردار را شما انتخاب می‌کنید، نه مردم. اگر شهرداری که انتخاب می‌شود عملکرد ناملموس و درستی نداشته باشد قطعا به پای شما نوشته می‌شود و مردم همان برخوردی که با گذشتگان شما داشتند، قطعا رویه مجددشان خواهد بود! زمانی که اعضای محترم شورا در اولین جلسه به آقای کاظمی رأی ندادند، و مسئول حراست شهرداری را به عنوان سرپرست این نهاد برگزیدند، تا امروز سرپرست محترم شهرداری آنقدر ملموس عمل کرده که مردم از همین عملکرد ذوق زده شده و امیدوار شده‌اند و قطعا از درایت موقت شما برای این انتخاب سپاسگزارند، حال خود این موضوع را به انتخاب شهردار و مسئولیت ۴ ساله وی تعمیم دهید.
اعضای محترم شورای شهر، همه ما از شما انتظار همبستگی و هم‌رأیی داریم. خودرأیی و لجبازی مشکلی را حل نمی‌کند و گره‌ای از مشکلات نمی‌گشاید. در بین افرادی که شما از آنها برنامه خواستید، افرادی که توانمند باشند کم نیست. بغیر از آن فرد نورچشمی، برخی از این اعضا هم در شهر زندگی می‌کنند، برنامه قوی و عملیاتی ارائه کردند و قطعا با حضورشان در منصب شهرداری سیاهکل بسیار می‌توانند منشأ خیر باشند. در بین افرادی که به شما برنامه دادند، فردی را برگزینید که برای منابع درآمدی شهرداری، بتواند آورده خارجی از شهر یعنی سرمایه‌گذار بیاورد و تنها متکی به درآمدهای شهری نباشد و می‌شناسیم کسی را که در برنامه‌های خود چنین نقشه‌راهی را به شما داده است.
در پایان باید عرض کنم، دغدغه‌‌ای از سوی مردم شریف سیاهکل به صورت یک مطالبه عمومی درآمده که اولا بهترین فرد و تواناترین فرد را برای پست شهرداری سیاهکل انتخاب کنید و در عین اینکه دقت بخرج می‌دهید، سرعت عمل را نیز چاشنی کار خود کرده تا این نهاد اجرایی سریعتر مسئول خود را بشناسد و مردم نیز متولی خود را. امروز چشم نگران مردم و دلسوزان شهر به انتخاب‌های شماست. با انتخاب صحیحتان، به وظیفه خود در قبال رأی مردم که به ذمه شماست، عمل کنید.

انتهای پیام/

نظر شما