شناسهٔ خبر: 21478457 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آیت‌الله نوری همدانی: پیام قیام امام حسین(ع) ظلم‌ستیزی و عدم سکوت در برابر ظالمان است

ابنا / ابنا

«آیت الله نوری همدانی» در دیدار جمعی از مبلغان لبنان در بیروت، گفتند: بار دیگر در آستانه ماه محرم الحرام واقع شده ایم. ماهی که باید همه برای برپایی عزای سید الشهدا(ع) به میدان بیایند و عزاداری آل رسول (ص) را به بهترین وجه برپا نمایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «آیت الله العظمی نوری همدانی» در دیدار جمعی از مبلغان لبنان در بیروت، گفتند: بار دیگر در آستانه ماه محرم الحرام واقع شده ایم. ماهی که باید همه برای برپایی عزای سید الشهدا(ع) به میدان بیایند و عزاداری آل رسول(ص) را به بهترین وجه برپا نمایند.

معظم له با اشاره به اینکه باید نوکری این خاندان را برای خود افتخاری بزرگ بدانیم، اظهار داشتند: بیان شعارهای سید الشهدا(ع) و تبیین آن از وظایف بزرگی است که در این ایام باید به آن پرداخت، همگان باید بدانند قیام امام حسین(ع) برای ماندگاری دین پیامبر اکرم(ص) و جلوگیری از انحراف در آنست قیام اباعبدالله(ع) برای مبارزه با ظلم وستم و فساد حاکمانی بود که بنام اسلام حکومت می كردند و انحراف اساسی در دین ایجاد کرده بودند.

ایشان بیان داشتند: امام حسین(ع) به همه عالم پیام می دهد ظلم ستیز باشید و در مقابل ستمگران سکوت نکنید. بر این اساس است دشمن از محرم و عاشورا و عزاداری های ما در هراس است و این مهمه است که ما را براین داشته تا به بهترین وجه عزای اهل‌بیت(ع) را اقامه کنیم و از هیچ عملی برای برگزاری باشکوه عزاداری کوتاهی نکنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تصریح کردند: باید مراقب عملی که موجب وهن عزای سید الشهدا(ع) باشد انجام نداد که دشمن از آن برای تخریب وجهه تشیع استفاده میکنند. ما قمه زنی را جایز نمیدانیم. شما میبینید فیلم قمه زنی را بر میدارند و به کشورهای دیگر میبرند و شیعه را به دروغ خشن معرفی می كنند و موجب گمراهی مردم می شوند.

مرجع عالیقدر در ادامه افزودند: ولی باید بدانیم همه جا در این ایام باید آثار عزا داشته باشد و همه در این مجالس شرکت کنند و عزاداری نمایند و آنچه در طول تاریخ توانست شبهات را از بین ببرد همین عزاداری ها بود که انجام می گیرد.

...............
پایان پیام/ 313

نظر شما