شناسهٔ خبر: 21475499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم از هفته هفتم لیگ برتر فوتبال گزارش می‌دهد

مصاف طلایی‌پوشان دیار زاینده‌رود با قرمزپوشان پایتخت

R41346/P41362/S6,51/CT7

در مهم‌ترین دیدار هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران از ساعت ۲۰:۰۰ روز پنج‌شنبه در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف هم می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از امروز با دیدار استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان وارد هفته هفتم می‌شود تا در این هفته تیم‌های اصفهانی به مصاف سرخابی‌های پایتخت بروند.

تیم سپاهان اصفهان در این هفته از رقابت‌ها میزبان شاگردان برانکو ایوانکویچ در پرسپولیس تهران است و امیدوار است با شکست قرمز پوشان پایتخت، حذف از جام حذفی و شکست مقابل فولاد خوزستان در لیگ برتر را به فراموشی بسپارد تا از بحران این روزهای خود خارج شده و تا حدی فشار هواداران را از روی دوش خود بردارد.

زردپوشان اصفهانی در دیدارهای گذشته خود نشان دادند که با در اختیار داشتن توپ و میدان بازی مالکانه‌ای را از خود به نمایش می‌گذارند اما در گل کردن ضربات نهایی دچار مشکل هستند و مهاجمان این تیم با بی دقتی فراوان بسیاری از فرصت‌های مناسب گلزنی را به هدر می‌دهند.

علی کریمی، بازیکن فصل گذشته تیم دیناموزاگرب کرواسی بار دیگر به جمع طلایی‌پوشان اصفهان اضافه شد تا در کمربند خط میانی سپاهان قرار گیرد تا ارتباط خوبی را بین خطوط دفاعی و مهاجمین سپاهان برقرار کند و از لحاظ انگیزشی نیز تاثیر بسزایی در بین بازیکنان سپاهان ایجاد کند.

سپاهان که با کسب 6 امتیاز از 6 دیدار خود در لیگ برتر در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد، امیدوار است با پیروزی در این دیدار و کسب نخستین برد خود در ورزشگاه نقش جهان از رده‌های انتهایی جدول رهایی یابد و شرایط خود را قبل از مصاف با نفت تهران بهبود بخشد.

این دیدار از آن جهت اهمیت دارد که تیم فوتبال پرسپولیس در هر 2 دیدار فصل گذشته خود مقابل سپاهان اصفهان به برتری رسیده و شاگردان کرانچار به دنبال پیروزی در این دیدار برای جبران 2 شکست فصل گذشته هستند.

در آن سوی میدان شاگردان برانکو که با صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از روحیه بالایی برخورداند با آمادگی بسیار بالایی پای به این میدان می‌گذارند و از انگیزه‌های فراوانی برای این دیدار برخوردارند.

این در حالی است که قرمزپوشان پایتخت دیدار هفته گذشته خود را مقابل پیکان واگذار کرده و برای جبران شکست در آن دیدار پای به زمین نقش‌جهان می‌گذارند تا فاصله خود را تا صدر جدول حفظ کنند.

قهرمان فصل گذشته لیگ در تمام خطوط خود از بازیکنان آماده و سرشناسی بهره می‌برد و این عامل کار را برای تمام حریفان سخت می‌کند، البته خستگی ناشی از حضور همزمان پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر و رقابت‌های آسیایی می‌تواند به یکی از نقاط ضعف این تیم تبدیل شود تا حریفان با انجام یک بازی مالکانه توپ و میدان را از این تیم گرفته و با هدف قراردادن عمق خط دفاعی ضربات نهایی را به دروزاه پرسپولیس وارد کنند.

تقابل سپاهان و پرسپولیس از جذابیت‌های بسیار فراوانی برخوردار است و هوادارن دو تیم بدون توجه به جایگاه تیم محبوبشان در جدول رده‌بندی با انگیزه خاصی به حمایت از تیم خود می‌پردازند، در ادوار گذشته لیگ سپاهان و پرسپولیس تقابل‌های جذابی را با یکدیگر داشته‌اند و این بازی به عنوان دربی فوتبال ایران شناخته می‌شود.

چهره ویژه:

شجاع خلیل زاده که فصل گذشته را در تیم سپاهان سپری کرد از ابتدای لیگ هفدهم به جمع قرمزپوشان پایتخت پیوست و برای دیدار با تیم سابق خود از انگیزه‌های فراوانی برخوردار است و قطعا کار سختی در مقابل مهاجمان سپاهان خواهد داشت.

ترکیب احتمالی:

سپاهان: لی اولیویرا، عزت‌الله پورقاز، سیاوش یزدانی، حسن جعفری، سعید آقایی، علی کریمی، رافائل کری وِلارو، شاهین ثاقبی، مهرداد محمدی و ساسان انصاری

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل زاده، حسین ماهینی، شایان مصلح، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده، سیامک نعمتی، بشار رسن، مهدی طارمی و منشا

برنامه هفتم لیگ برتر:

چهارشنبه 29 شهریور 1396

استقلال - ذوب آهن 20:00

پنجشنبه 30 شهریور 1396

سیاه جامگان - گسترش فولاد 19:30

سپاهان - پرسپولیس 20:00

استقلال خوزستان - سپیدرود رشت  20:00

جمعه 31 شهریور 1396

تراکتورسازی – پدیده  17:45

پیکان - نفت تهران 18:30

سایپا - پارس جنوبی جم  18:30

صنعت نفت آبادان - فولاد 19:00

انتهای پیام/     

 

نظر شما