شناسهٔ خبر: 21473074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعداد کشته‌شدگان حادثه ریزش تونل چری به سه نفر رسید

آخرین جسد کشته‌شدگان حادثه ریزش تونل در حال احداث گردنه چری در شهرستان کوهرنگ از زیر آوار خارج شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: ساعت ۴ بامداد امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶ و پس از ۸ ساعت تلاش امدادگران هلال احمر و نیرو‌های مردمی، جسد یکی دیگر از جان‌باختگان حادثه ریزش تونل گردنه چری که زیر آوار مانده بود، خارج شد.

وی افزود: این فرد در داخل تونل و زیر آوار محبوس بود که علیرغم تلاش‌های زیاد امدادگران، متأسفانه جان باخت.

زمانپور اضافه کرد: بنابراین آمار کشته شدگان این حادثه به سه نفر و مصدومان به ۵ نفر رسید که ۴ نفر از مصدومان به بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان و یک نفر دیگر به بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد منتقل شد.

وی با بیان اینکه به دلیل حجم زیاد سنگ و خاک در محل حادثه، ۹ دستگاه خاکبرداری شامل ۴ دستگاه بیل مکانیکی و ۵ دستگاه کامیون و کمپرسی، عملیات خاکبرداری از محل را با جابجایی بیش از ۲۰ متر خاک انجام دادند گفت: تاریکی هوا و گل و لای موجود، امدادرسانی را دشوار کرد.

زمانپور ادامه داد: در این حادثه، بخشی از سقف تونل گردنه چری ریزش کرد که علت آن در دست بررسی است.

وی یادآور شد: از لحظات اولیه پس از وقوع حادثه، مسئولان مربوطه و ۵۵ نجاتگر و امدادگر هلال احمر و نیرو‌های مردمی با حضور در صحنه، عملیات امداد و نجات به حادثه دیدگان را انجام دادند.

حادثه ریزش تونل در حال احداث گردنه چری ساعت ۱۷:۴۰ روز گذشته سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶ رخ داد.

گردنه چری در بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ از گردنه‌های صعب العبور و برفگیر در مسیر استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان است که هر ساله در فصل سرما، با لغزندگی و راهبندان فراوان مواجه ‌می‌شود.

عملیات احداث تونل گردنه چری به طول سه هزار و ۴۰۰ متر و عرض ۱۱ متر و ۸۰ سانتیمتر، و با اعتبار اولیه ۱۴۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال از مهرماه سال ۱۳۹۴ آغاز شد.

شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله ۸۵ کیلومتری و مرکز بخش دوآب صمصامی در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف

نظر شما