شناسهٔ خبر: 21453799 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

واکنش رسانه ها به آیفون 10

صاحب‌خبر -

فناوران- اگرچه هر سال اپل یک گوشی راهی بازار می کند، اما با همین یک مدل توانسته جایگاه دوم بزرگ ترین تولیدکنندگان گوشی را از آن خود کند و از سوی دیگر به لطف همین یک گوشی به باارزش ترین کمپانی دنیا تبدیل شود.
امسال اپل به مناسبت دهمین سالگرد عرضه آیفون، ساخت آیفون 7s و 9 را کنار گذاشت و به یک باره سراغ نسخه شماره 10 رفت.
این گوشی هم به لحاظ طراحی از سایر گوشی های اپل متفاوت است و هم به لحاظ امکانات و ویژگی هایی که دارد. البته با توجه به قابلیت هایی که اپل برای این گوشی در نظر گرفته احتمالا عرضه آن تا یک ماه دیگر به تعداد محدود صورت می گیرد و هنوز هیچ کس تجربه استفاده از آن را نداشته است، با این حال سایت های خبری مختلف در سراسر دنیا نسبت به طراحی و امکانات این گوشی واکنش نشان داده اند که در این گزارش به آنها می پردازیم.

Cnet
سی نت در گزارش خود آورده است که بزر گ ترین تغییر آیفون حذف کلید هوم است.حالا سوال اینجاست آیا واقعا حذف کلید هوم به راحتی کار با گوشی منتهی خواهد شد؟  از سوی دیگر قابلیت تشخیص اثر انگشت جای خود را به تشخیص چهره داده است، بنابراین این سوال پیش می آید که آیا استفاده از سیستم تشخیص چهره به جای اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی کارایی بهتری خواهد داشت؟

 The Verge
سایت ورج نوشت: شاید بتوان آیفون x را قوی ترین گوشی شرکت اپل دانست، اما واقعیت این است که در قیاس با سایر گوشی های پرچمدار آندروییدی، حداقل روی کاغذ سخت است که بتوان گفت این گوشی پیش تاز یک کتگوری خاص است. البته شرکت اپل همواره در ادامه راه تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری مهمی روی گوشی های خود اعمال می کند که می تواند این گوشی ها را از سایر رقبا متمایز کنند که تا آن زمان باید منتظر ماند و دید.

وال استریت ژورنال
وال استریت ژورنال نیز معتقد است، سایز جدید آیفون ۱۰ و حذف حاشیه های این گوشی شانس فروش آن را در بازار کشور بزرگی مثل چین افزایش خواهد داد. چراکه کاربران چینی به ظاهر گوشی اهمیت زیادی می دهند؛ در حالی که اپل نزدیک به سه سال تغییر خاصی در طراحی گوشی های خود ایجاد نکرده بود.

بلومبورگ 
عرضه آیفون هزار دلاری می تواند تا ۶ درصد ارزش هر سهم این شرکت را در سال ۲۰۱8  افزایش دهد. البته از این موضوع نیز نباید غافل بود که این مساله بستگی زیادی به میزان فروش این گوشی و استقبال بازار در رقابت با رقبای چینی که محصولاتی به مراتب ارزان تر ساخته و روانه بازار می کنند، دارد. به این موضوع باید توجه داشت که در حال حاضر دو برند هوواوی و شیائومی محصولات باکیفیت و ارزان قیمتی به بازار روانه می کنند.

 Slashgear
اسلش گیر در گزارش خود به تغییر در طراحی گوشی جدید اپل پرداخته و می گوید: چند سالی می شد که اپل در قیاس با شرکتی مثل سامسونگ حرف تازه ای درباره طراحی گوشی نداشت حالا اما گوشی آیفون ۱۰ شاید بتواند این وضعیت را برای شرکت اپل تا حدودی تغییر دهد.

 Engadget
انگجت گوشی های سامسونگ را به لحاظ طراحی ارجح تر از آیفون می داند. این سایت اعلام کرده است: اگرچه ظاهر گوشی آیفون ۱۰ به نسبت مدل های قدیمی تر این شرکت تغییری انقلابی داشته اما گوشی های گلکسی سامسونگ همچنان ظاهر بهتری دارد.

 Wired
استفاده از قابلیت جدید تشخیص چهره در گوشی آیفون به جای اثر انگشت می تواند تهدیدی برای حریم خصوصی دیجیتالی افراد باشد. چراکه برای استفاده از گوشی در واقع راهی جز نشان دادن هر لحظه صورت خود به گوشی ندارید. درست مثل زمانی که پلیس فردی را دستگیر می کند و بلافاصله از وی عکس می گیرد.

فاینشنال تایمز
عرضه آیفون ۱۰ همزمان با آیفون ۸ مشکلاتی برای مدل پایین تر به وجود آورد؛ چراکه آیفون ۸ از نظر ظاهری در قیاس با آیفون ۱۰ چیزی برای گفتن ندارد.

نظر شما