شناسهٔ خبر: 21406943 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

سومين برد واليباليست‌ها در جام قهرمانان بزرگ

ايران به سکوي جهاني نزديک شد

صاحب‌خبر -

تيم ملي واليبال ايران در چهارمين مسابقه خود در رقابت‌هاي قهرمانان بزرگ جهان، برابر ژاپن قرار گرفت و توانست حريف خود را 3 بر يک شکست دهد.
ايران روز گذشته در شهر اوزاکا به مصاف ميزبان رقابت‌ها رفت و در همان ست اول، غافلگير شد. اين مسابقه در نهايت با نتيجه 3 بر يک و با امتيازهاي 25 بر 21، 19 بر 25، 20 بر 25 و 14 بر 25 به سود ايران خاتمه پيدا کرد. به‌اين‌ترتيب، تيم ملي واليبال ايران سومين پيروزي خود را هم کسب کرد تا تنها يک گام ديگر تا کسب نخستين سکوي جهاني خود فاصله داشته باشد.
براي شروع اين مسابقه، ايگور کولاکوويچ سعيد معروف، سيدمحمد موسوي، امير غفور، ميلاد عبادي‌پور، فرهاد قائمي، سامان فائزي، مهدي مرندي (دريافت) و مصطفي حيدري (توپ‌گيري) را انتخاب کرد. در پايان بازي، امير غفور با کسب ۲۳ امتياز توانست عنوان امتيازآورترين بازيکن ديدار را از آن خود کند. ميلاد عبادي‌پور نیز با ۱۳ امتياز يکي از بهترين‌هاي ايران در اين ديدار بود. در سوي ديگر، براي ژاپن ايسوي اوتاکه، ۱۶ امتياز کسب کرد و بهترين بازيکن حريف بود.
تيم ملي واليبال ايران پيش از اين مسابقه توانسته بود ايتاليا و آمريکا، تيم‌هاي دوم و سوم المپيک را شکست دهد و برابر برزيل، قهرمان المپيک هم نتيجه را واگذار کرد. ايران با اين برد، با سه برد از چهار بازي و هفت امتياز، در رده سوم قرار دارد. برزيل و ايتاليا با سه برد و 9 امتياز، به ترتيب در رده‌هاي اول و دوم قرار دارند. آمريکا با دو برد، چهارم است. فرانسه و ژاپن هم به ترتيب با يک و بدون برد، رده‌هاي بعدي را به خود اختصاص داده‌اند. دو تيم فرانسه و ژاپن که قطعا روي سکو نخواهند رفت و از بين چهار تيم ديگر هم يک تيم از رسيدن به مدال باز مي‌ماند.
احتمال قهرماني ايران
شاگردان ايگور کولاکوويچ در پنجمين مسابقه خود، امروز ساعت 10:10 به مصاف فرانسه خواهند رفت. پيش از بازي ايران، ايتاليا با آمريکا بازي مي‌کند و در بازي آخر جام هم ژاپن به مصاف برزيل مي‌رود.
ايران اگر فرانسه را ببرد، قطعا روي سکو مي‌رود و حتي شانس دوم‌شدن را هم خواهد داشت. ملي‌پوشان تنها در يک صورت به مدال نمي‌رسند و آن‌هم اینکه به فرانسه ببازند و آمريکا هم ايتاليا را ببرد. در آن سو، احتمال قهرماني ايران هم وجود دارد؛ اگر ايتاليا مغلوب آمريکا شود، برزيل نيز برابر ميزبان نتيجه را واگذار کند، ايران با برد در برابر فرانسه، به قهرماني مي‌رسد.
ايگور کولاکوويچ، سرمربي ايران، بعد از پيروزي شاگردانش برابر ژاپن، در نشست خبري گفت :«انتظار يک بازي سخت برابر ژاپن را داشتيم؛ چون هميشه کمي زمان مي‌برد تا با شرايط بازي مقابل اين تيم هماهنگ شويم. اين تيم به‌خوبي توپ‌ها را در زمين خودشان کنترل مي‌کرد؛ به همين دليل، بازي در ژاپن هميشه دشوار است. من وقتي سرمربي صربستان هم بودم، چنين تجربه مشابهي را داشتم که ست اول مقابل ژاپن به‌سختي پيش مي‌رفت و طول مي‌کشيد تا به روند بازي عادت کنيم. امروز هم همان‌طور بود؛ اما همان طور که معروف هم گفت، سه ست بعدي خوب پيش رفتيم». کولاکوويچ با بيان اينکه خوشحالم بازيکنانم با جديت به بازي ادامه دادند، گفت: «رقابت برابر ميزبان اصلا آسان نيست. يکشنبه براي ايران روز بزرگي است و تمام تلاشمان را مي‌کنيم تا مدال کسب کنيم. اگر امروز پيروز نمي‌شديم، همه‌چيز براي ايران سخت و پيچيده مي‌شد».
سعيد معروف، کاپيتان ايران، هم درباره بازي عنوان کرد: «در ست نخست مسابقه با ژاپن، بازي را خوب شروع نکرديم؛ اما پس از آن، کنترل بازي را در دست گرفتيم. همه‌چيز خوب پيش رفت. سرويس و دريافت‌هاي ايران امروز خوب بود. حملات بعد از دريافت ايران هم با اطمينان بيشتري شکل گرفت».
 ملي‌پوشان کشورمان در دو دوره قبلي جام قهرمانان بزرگ جهان (2009 و 2013) در اين رقابت‌ها شرکت کردند که به ترتيب موفق به کسب رتبه‌هاي پنجم و چهارم شدند. هفتمين دوره مسابقات واليبال جام قهرمانان بزرگ جهان در گروه مردان، با حضور تيم‌هاي ژاپن (ميزبان)، ايران (آسيا)، فرانسه (اروپا)، برزيل (آمريکاي جنوبي)، آمريکا (نورسيکا) و ايتاليا (سهميه فدراسيون جهاني) از 21 تا 26 شهريور برگزار مي‌شود.

 

نظر شما