شناسهٔ خبر: 21384047 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

جام بزرگ قهرمانان والیبال جهان

رسیدن به سکوی جهانی در گرو غلبه ایران بر ژاپن

صاحب‌خبر -
 

امروز ایران در یک دیدار حساس و تماشایی به مصاف تیم ملی والیبال ژاپن می‌رود. فیلیپ بلین مربی فرانسوی این تیم قصد دارد تا تیم چشم بادامی‌ها را برای المپیک ۲۰۲۰ آماده کند تا آنها بتوانند با سودجستن از میزبانی المپیک اقتدار و عظمت از دست رفته والیبال خود را دوباره بدست بیاورند.
این مربی فرانسوی با فراخوان بازیکنان جدید و بلندقامت امروز می‌خواهد در مقابل هواداران تیم خود با شکست تیم کولاکوویچ شایستگی خود را به اثبات برساند.‌ژاپنی‌ها در حالت عادی قادر به شکست ایران نیستند اما میزبانی و تشویق بی‌امان هواداران آنها کار بازیکنان ما را دشوار و دشوارتر می‌کند، ژاپنی‌ها در توپ‌گیری و کارهای سرعتی و قدرتی عالی هستند اما نقطه ضعف آنها در دفاع روی تور است بدون شک کولاکوویچ با آنالیز کامل بازی ژاپنی‌های میزبان امروز می‌خواهد با یک برد شیرین و باارزش تیم ملی ایران را برای نخستین‌بار به سکوی جهانی هدایت کند، مهمترین نکته بازی امروز تمرکز و آمادگی روحی و روانی بازیکنان ما پس از باخت ۳ بر صفر مقابل برزیل است.
ملی‌پوشان مغلوب قهرمان المپیک شدند
تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در مسابقات جام قهرمانان بزرگ مردان جهان مغلوب قهرمان المپیک شد تا نخستین شکست خود در این رقابت ها را تجربه کرده باشد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، سومین روز هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ مردان جهان دیروز با سه دیدار در شهر اوساکا ژاپن پیگیری شد.‌در نخستین دیدار روز سوم این رقابت ها تیم های ایران و برزیل به مصاف یکدیگر رفتند که ملی پوشان ایران در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۵ مغلوب برزیل شد.‌ایگور کولاکوویچ در ابتدای این مسابقه از ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، سامان فائزی، مهدی مرندی برای دریافت و مصطفی حیدری برای توپ گیری استفاده کرد.‌رضا قرا، فرهاد سال افزون و محمد جواد معنوی نژاد از دیگر بازیکنان ایران بودند که در این مسابقه با نظر کولاکوویچ به میدان رفتند.‌رینان دال زوتو سرمربی تیم ملی والیبال برزیل هم در ابتدای این مسابقه از ترکیب برونو رزنده (کاپیتان)، والاس دوسوزا، موریسیو سوزا، لوکاس ساتکمپ، تالیز هاس، ریکاردو سوزا و موریسیو بورگِس آلمایدا سیلوا در مقابل تیم ایران استفاده کرد.
صدرنشینی آمریکا با شکست فرانسه
همچنین تیم ملی والیبال آمریکا در سومین دیدارش رو در روی فرانسه قرار گرفت و در پایان با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید و ضمن جبران شکست تلخش برابر ایران در صدر جدول رده بندی قرار گرفت.
شاگردان جان اسپراو در سه ست پیاپی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۶ خروس ها را از پیش رو برداشتند و گام بلندی را برای قرار گرفتن بر روی یکی از سکوهای برتر برداشتند.آمریکا با دو برد و یک باخت و کسب هفت امتیاز و به دلیل معدل امتیازی بهتر بالاتر از برزیل در رتبه نخست جدول رده بندی ایستاده است‌.
ایتالیا از سد ژاپن گذشت
تیم والیبال ایتالیا هم در سومین روز هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ مردان جهان با نتیجه سه بر یک از سد ژاپن،میزبان مسابقات گذشت و با ۷ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.تیم والیبال ایتالیا ست های اول، سوم و چهارم را به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۲ به سود خود خاتمه داد و تیم ژاپن تنها در ست دوم موفق به برتری ۲۵ بر ۲۲شد.
پاداش تیم‌ها
در این دوره از رقابت ها به تیم های اول تا ششم به ترتیب ۲۵۰ هزار‌، ۱۲۵ هزار، ۱۰۰ هزار، ۷۰ هزار، ۵۰ هزار و ۴۰ هزار دلار جایزه نقدی از طرف فدراسیون جهانی والیبال پرداخت می شود.تیم ملی والیبال ایران برای سومین دوره در جام قهرمانان قاره‌ها حضور می‌یابد و در دو دوره قبلی به ترتیب در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ به عناوین پنجم و چهارم دست یافته است.
کولاکوویچ: ژاپن در بازی‌های خانگی خطرناک است
سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: پیروزی در دیدار مقابل ژاپن برای ایران مهم است و از طرفی این تیم در دیدارهای خانگی بسیار خطرناک است.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره مسابقه امروز افزود: پیروزی در بازی مقابل ژاپن برای تیم ایران از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در این مسابقات، از سه بازی دو برد داریم و باید باختمان را مقابل برزیل با یک پیروزی دیگر جبران کنیم.‌وی با بیان اینکه می دانیم مسابقه با میزبان بازی سختی خواهد بود، گفت: چون ژاپن همیشه در خانه خیلی خوب بازی می کند. همیشه در اینجا با تیم های قدرتمندی در جهان روبرو شده است. ژاپن نتایجی که به دست آورده همیشه خوب نبوده است، ولی همیشه خوب بازی کرده است.‌وی با یادآوری اینکه تیم ژاپن در لیگ جهانی حضور داشته و در مسابقات آسیایی هم عنوان دار است، گفت: ژاپن در خانه خیلی خطرناک است. باز هم تکرار می کنم که بازی امروز بسیار دشوار خواهد بود.
فائزی: مهمترین مسابقه ایران امروز است
همچنین بازیکن تیم ملی والیبال ایران گفت: مهمترین مسابقه ایران در جام قهرمانان جهان امروزاست و در صورت شکست ژاپن شانس کسب نخستین مدال جهانی را داریم.
سامان فائزی پس از دیدار ایران و برزیل افزود: بازیکنان تیم ایران بعد از دو بازی سنگین مقابل ایتالیا و امریکا از لحاظ بدنی کمی تحلیل رفتند و نتوانستند مقابل برزیل عملکرد خوبی داشته باشند.‌مدافع میانی تیم ملی والیبال گفت: به نظر من مهمترین بازی این تورنمنت امروز است. چون با پیروزی مقابل ژاپن می شود گفت دیگر مشکلی با فرانسه نداریم، حتی اگر در بازی پنجم مقابل فرانسه مغلوب شویم، با پیروزی برابر ژاپن شانس کسب مدال داریم.
جدول در پایان سومین روز:
آمریکا ۲ برد و ۷ امتیاز
برزیل ۲ برد و ۷ امتیاز
ایتالیا ۲ برد و ۶ امتیاز
ایران ۲ برد و ۴ امتیاز
فرانسه یک برد و ۳ امتیاز
ژاپن بدون برد و امتیاز
برنامه بازیهای امروز :
ایران – ژاپن ساعت ۱۴:۴۵
برزیل – آمریکا ساعت ۸:۱۰
ایتالیا – فرانسه ساعت ۱۱:۱۰

نظر شما