شناسهٔ خبر: 21401736 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ایران۳ -ژاپن ۱

والیبال ایران یک گام تا نخستین سکوی جهانی

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانان جهان در حالی برابر میزبان مسابقات ژاپن قرار گرفت که تماشاگران زیادی از این بازی استقبال کرده بودند.این بازی که در شهر اوساکا برگزار شاگردان کولاکوویچ در نهایت توانستند ۳ بر یک حریف را شکست دهند تا تنها یک گام دیگر تا کسب نخستین سکوی جهانی خود فاصله داشته باشد.

صاحب‌خبر -
تیم ملی ایران در این بازی با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، سامان فائزی، مهدی مرندی و مصطفی حیدری وارد زمین شد. تیم ملی والیبال ایران پیش از این مسابقه توانسته بود ایتالیا و آمریکا، تیم‌های دوم و سوم المپیک را شکست دهد و برابر برزیل، قهرمان المپیک هم نتیجه را واگذار کرد.
ست اول بازی کاملا امتیازات پایاپای رد و بدل شد.همه چیز تا نتیجه ۷ برابر بود تا تیم‌های در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران به وقت استراحت فنی اول بروند. در ادامه سرویس های خوب ژاپنی ها کار را برای ایران سخت کرد ضمن این که تشویق هواداران ژاپنی هم عرضه را برای شاگردان کولاکوویچ تنگ کرده بود تا در نهایت ست اول ۲۵ بر ۲۱ به سود ژاپن به پایان رسید. دراین ست ژاپنی ها بیشترین امتیاز را از کار سرعتی کسب کردند.
ست دوم بچه هایی ایران عملکردی متفاوت نسبت به ست قبل از خود به نمایش گذاشتند. سرویس های علی قائمی امان حریف را بریده بود .اختلاف 5 امتیازی تا اواخر ست دوم ادامه داشت. هر چند ژاپنی‌ها با تعویض های مکرر سعی در جبران نتیجه داشتند اما این شاگردان کولاکوویچ بود که زودتر به امتیاز ۱۶ رسیدند.در این ست علی رقم این که تیم ایران فاصله پنج امتیازی داشت اما ژاپنی ها در توپ های برگشتی بسیار خوب کار کردند و اختلاف را به حداقل رساند اما پاس های خوب و هوشمندانه معروف در این ست باعث شد تا دوباره ایران از حریف پیشی بگیرد و در نهایت این بازی هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به نفع خود به پایان برساند.
در ست سوم هم مثل ست اول امتیازات به طور تساوی رد و بدل می شد.وقت استراحت فنی اول به نفع ژاپن همراه بود.سرویس های پرشی قائمی دراین باره را ژاپنی ها با زحمت کنترل می کردند و همین باعث کسب امتیازاتی برای ما بود .سامان فائزی که در این ست بیشتر در زمین حضور داشت در روی تور عملکرد قابل قبولی نشان داد تا در نهایت این ست هم با نتیجه ۲۵ بر۲۰ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.
ست چهارم را بچه های تیم ملی کمی راحت تر و با اعتماد به نفس بیشتری آغاز کردند.سرویس های بی نقص فرهاد قائمی باعث شد تا نتیجه ۸ بر ۵ به نفع ایران شود.در این ست سرویس های پرشی موجی رضا قرا بازیکنان ژاپنی را به زحمت انداخته بود .عملکرد بد پاسور ژاپنی ها در روی تو دو امتیاز حساس را برای کشورمان به همراه داشت.مربی فرانسوی ژاپن هر چند می خواست با تعویض جلوی امتیازگیری ایران را بگیرد اما در نهایت این ست هم با امتیاز ۲۵ بر ۱۴ به سود ملی پوشان کشورمان به پایان رسید.
امیر غفور با کسب ۲۳ امتیاز توانست عنوان امتیاز آورترین بازیکن دیدار را از آن خود کند و نقش زیادی در پیروزی شاگردان کولاکویچ ایفا کرد.همچنین میلاد عبادی پور هم با ۱۳ امتیاز یکی از بهترین های ایران در این دیدار تمام آسیایی بود. در سوی دیگر برای ژاپن ایسوی اوتاکه ۱۶ امتیاز کسب کرد و بهترین بازیکن چشم بادامی ها بود
کولاکوویچ: در ژاپن همیشه بازی مقابل میزبان سخت است
ایگور کولاکوویچ بعد از پیروزی شاگردانش برابر ژاپن گفت: انتظار یک بازی سخت برابر ژاپن را داشتیم چون همیشه کمی زمان می‌برد تا با شرایط بازی مقابل این تیم هماهنگ شویم.ژاپن به خوبی در زمین خودشان توپ‌ها رو کنترل می‌کردند. به همین دلیل بازی در ژاپن همیشه دشوار است. من وقتی سرمربی صربستان هم بودم، چنین تجربه مشابهی را داشتم که ست اول مقابل ژاپن به سختی پیش می‌رفت و طول می‌کشید تا به روند بازی عادت کنیم. امروز هم همانطور بود. فردا برای ایران روز بزرگی است و تمام تلاشمان را می کنیم که مدال کسب کنیم. اگر امروز پیروز نمی‌شدیم همه چیز برای ایران سخت و پیچیده می‌شد.
مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ مردان جهان فردا با برگزاری سه دیدار به پایان می رسد که تیم ملی والیبال ایران از ساعت 10 و 10 دقیقه به وقت تهران در آخرین مسابقه خود به مصاف فرانسه می رود.
 

وحید صابری

نظر شما