شناسهٔ خبر: 21387217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بی نتیجه بودن جلسه انتخاب شهردار برگزاری آئین خون صلح در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد خبری مهم استان در هفته گذشته اظهارنظر استاندار کرمانشاه در خصوص تامین اعتبار سه پروژه بزرگ که شامل 'طرح توسعه

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد خبری مهم استان در هفته گذشته اظهارنظر استاندار کرمانشاه در خصوص تامین اعتبار سه پروژه بزرگ که شامل 'طرح توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک'، 'زرین کود کرمانشاه' و 'کاغذ سازی اسلام آبادغرب' توسط صندوق توسعه ملی بود.
اسداله رازانی اعلام کرد: طرح توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک استان کرمانشاه با 220 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و چهار هزارو 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی از سه سال قبل در صندوق توسعه ملی باقی مانده بود که تامین اعتبار شدند.

**افتتاح 2 پروژه عمران شهری کرمانشاه با حضور استاندار
2 پروژه عمران شهری با هدف تسهیل در عبور و مرور و روان شدن ترافیک شهری کرمانشاه با حضور استاندار و شهردار کرمانشاه افتتاح شد.
شهردار کرمانشاه در حاشیه افتتاح حدفاصل تقاطع غیرهم سطح ایثار و دولت آباد وقع در منطقه 2 کرمانشاه در جمع خبرنگاران، از این پروژه به عنوان تکمیل شبکه یاد کرد و افزود: پس از افتتاح تقاطع شهدای مدافع حرم، تکمیل شبکه پایین دست ضرورت داشت.
آرش رضایی با بیان اینکه 16 میلیارد ریال اعتبار برای این معبر هزینه شده افزود: این اعتبار از سوی شهرداری تامین شده و اگر بخواهیم مناقصه و پیمانکار را نیز در نظر بگیریم باید گفت که اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای این پروژه صرف شده است.
وی در مراسم افتتاح معبری دیگر در شهرک دادگستری کرمانشاه اظهار کرد: این محور اتصال دهنده تعدادی از شهرک های غرب شهرکرمانشاه با بلوار جانبازان است و در نهایت از شهرک آناهیتا به پردیس وصل می شود و این جریان را به غرب شهر متصل می کند.
وی تصریح کرد: مساحت این معبر 17 هزار متر مربع در عرض 12 متر است که حدود 10 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

** جلسه شورای شهر کرمانشاه برای انتخاب شهردار بی نتیجه ماند
جلسه شورای اسلامی شهر کرمانشاه که برای انتخاب شهردار با حضور همه اعضا تشکیل شده بود، بی نتیجه ماند و انتخاب شهردار به جلسه بعدی موکول شد.
در این جلسه که ابتدا به صورت علنی و با حضور تعدادی از خبرنگاران رسانه های گروهی کرمانشاه برگزار شد، اعضای شورا بر انتخاب شهرداری که بتواند به توسعه این شهر کمک کند، تاکید کردند.
پس از برخی اظهارات اعضای شورا در نهایت مقرر شد تا ادامه جلسه به مدت نیم ساعت به صورت غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شود که البته بیش از یک ساعت و نیم به طول انجامید.
پس از پایان جلسه غیرعلنی اعضای شورای شهر، ابراهیم مرادی سخنگوی شورا به میان خبرنگاران آمد و توضیحاتی ارائه کرد از جمله اینکه هم اکنون هشت گزینه برای شهرداری کرمانشاه مطرح هستند و پس از جمع بندی فردی که بیشترین امتیاز را از اعضای شورای شهر کسب کند به عنوان شهردار انتخاب می شود.
وی در خصوص جلسه بعدی انتخاب شهردار نیز گفت: این جلسه به احتمال زیاد هفته آینده برگزار خواهد شد و امیدوارم بهترین فرد نیز سکان شهرداری را به دست گیرد.

** عرضه مشروب با برند نوشابه معروف
محمدحسین صادقی دادستان کرمانشاه در نشست خبری از شناسایی گروهی که از برند یکی از شرکت های معروف تولید نوشابه برای عرضه مشروبات الکلی سوء استفاده می کردند، خبر داد.
به گفته این مقام دستگاه قضایی استان کرمانشاه، به تازگی باندی در کرمانشاه شناسایی شده که اعضای آن با استفاده از برندهای شناخته شده مشروبات الکلی و دستگاه پلمب با مایعات دست ساز، اقدام به پرکردن بطری هایی با عنوان مشروب و توزیع آن می نمودند که ترکیبات این مایع برای بررسی کارشناسی در دست اقدام است.

** برگزاری همایش مهر تحصیلی در کرمانشاه
همایش مهر تحصیلی در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه با حضور استاندار، جمعی از مدیران، واقفین و خیرین استان برگزار شد که در آن مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با تقدیر از حرکت انسان دوستانه واقفین که مالی را برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت اختصاص داده اند، گفت: در مجموع هشت میلیارد ریال انواع پوشاک و لوازم التحریر برای این دسته از دانش آموزان خریداری شده است.
حجت الاسلام آیت عباسیان افزود: برای دانش آموزان دختر هشت هزار دست لباس و برای دانش آموزان دختر و پسر نیز هشت هزار بسته تحصیلی خریداری و فراهم شده است.
وی با بیان اینکه 16 هزار دانش آموز از این بسته ها و پوشاک بهره مند می شوند، گفت: لوازم خریداری شده برای 9 ماه تحصیلی دانش آموزان کفایت می کند.

** پرداخت ‌105 میلیارد ریال تسهیلات در 2 ماه گذشته به واحدهای تولیدی
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه اعلام کرد که در ماه های تیر و مرداد 105 میلیارد ریال تسهیلات برای شکوفایی واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.
رضا رحیمی در کارگروه تسهیل در سرمایه گذاری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: این تسهیلات به طرح های کشاورزی، صنایع تبدیلی و بنگاه های اقتصادی استان اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود: بررسی های لازم به منظور پرداخت این میزان تسهیلات از ابتدای سال صورت گرفت، اما روند پرداخت آن از ابتدای تیر ماه آغاز شده است.

** جشنواره کهن آواهای تنبور دردالاهو به کارخود پایان داد
نخستین جشنواره کهن آواهای تنبور که از صبح روز دوشنبه (20 شهریور) در روستای 'بان زلان سفلی' از توابع بخش گهواره شهرستان دالاهو آغاز شده بود، سه شنبه شب (21 شهریور) با حضور مسئولان و بزرگان موسیقی کشور پایان یافت.
این جشنواره 2 روزه با حضور 70 نفر در بخش تک نوازی و 13 گروه با محوریت تنبور با حضور هنرمندانی از تهران، کرج، همدان، لرستان و شهرستان های استان کرمانشاه برگزار شد.
در روز اول جشنواره و در نوبت صبح شاهد اجرای تکنوازی رده های سنی ب و ج و در نوبت عصر نیز گروه های سیمرغ، سرانه، دالاو، مهرگان، آلابرز، عشاق و خاموش برنامه اجرا کردند.
در روز دوم و در نوبت صبح نیز اجرای تکنوازی رده سنی الف و اجرای گروه های سی رود و تشار و در نوبت عصر نیز آئین اختتامیه برگزار شد.
افتتاح خانه تنبور در روستای بان زلان سفلی با حضور اساتید برجسته موسیقی کشور از جمله برنامه های اختتامیه بود.

** اختلافات خانوادگی مهم ترین علل خودکشی در کرمانشاه
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه، از اختلافات خانوادگی به عنوان مهم ترین علل خودکشی در استان یاد کرد و گفت: در سال گذشته از 40 مورد اقدام به خودکشی در استان پیشگیری شده است.
امید قادری در همایش روز جهانی پیشگیری از خودکشی که در مجتمع فرهنگی، آموزشی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد، از متادون و قرص برنج به عنوان شایع ترین وسایل خودکشی در استان یاد کرد و افزود: اختلافات حاد خانوادگی و مشکلات عصبی و روانی از شایع ترین علل خودکشی در استان کرمانشاه است.
به گفته وی، در سالهای 92 و 93 شاهد بالاترین آمار خودکشی در استان بوده ایم که این امر بیشتر در افراد مجرد با تحصیلات پایین اتفاق اقتاده است.

** قصدم قصاص بود اما امام رضا (ع) بذر گذشت را در قلبم کاشت
خانواده ای مومن و خداترس با باری از اندوه و غصه اما با دلی بزرگ و مالامال از عشق و ارادت به قرآن و ائمه معصومین(ع) حماسه ای را خلق کردند که نمونه آن را تنها در میان کسانی می توان یافت که در سایه اسلام و قرآن پرورش یافته باشند، بخشیدن ضارب پسری جوان و بی گناه، کاری خداپسندانه از طرف خانواده یارمحمدی بود.
تالار گلایول کرمانشاه امروز میزبان آئینی معنوی برای پاسداشت اقدامی بزرگ و خیرخواهانه بود که با حضور امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و همچنین خانواده بزرگ منش آقای یارمحمدی برگزار شد.
به گفته سخنرانان این آئین مرحوم 'شهاب یارمحمدی' جوان 25 ساله ساکن روستای سرآبله کرمانشاه در تاریخ 25 مرداد سال 92 با شنیدن صدای تیراندازی در روستا برای اطلاع از موضوع به طرف پادگان می رود و در حین بحث و گفتگو با نگهبان این پادگان در ارتباط با چرایی تیراندازی، چند تیر به صورت غیرعمد از طرف نگهبان شلیک و به این جوان اصابت می کند و متاسفانه جان خود را از دست می دهد.
پدر مرحوم شهاب یارمحمدی نیز در این آئین با بیان اینکه قصد گذشت از خون فرزندم را نداشتم گفت: این موضوع برای ما خیلی سنگین بود و تنها به قصاص ضارب پسرم فکر می کردم.
وی اظهار کرد افراد بسیاری از جمله روحانیون منطقه و بزرگان و مسئولان به ما مراجعه کردند و درخواست گذشت و بخشش ضارب پسرم را داشتند اما نمی توانستم از خون پسرم که بی گناه کشته شده بود، بگذرم.
وی گفت: برای رهایی از این وضعیت سه شبانه روز به بارگاه امام رضا (ع) پناه بردم و از امام هشتم خواستم راه حلی پیش پایم قرار دهد که بعد از این تشرف، موضوع گذشت و بخشش در ذهن و قلبم رخنه کرد و با رضایت مادر آن مرحوم تصمیم به گذشت از قصاص ضارب پسرم گرفتم.

** پیکر مطهر یک شهید در صحنه تشییع و به خاک سپرده شد
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید 'محمدرسول دلفانی' که به تازگی تفحص شده صبح امروز (پنجشنبه) در زادگاهش واقع در روستای آب باریک صحنه برگزار شد.
در این مراسم که با حضور خانواده این شهید، عموم مردم، مسئولان استانی و محلی و فرماندهان انتظامی برگزار شد، پیکر شهید دلفانی روی دستان مردم قدرشناس صحنه تشییع و به خاک سپرده شد.
شهید دلفانی در تاریخ 21 تیر 1367 و در منطقه زبیداد عراق در سن 19 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
این شهید والامقام در لشکر21 حمزه سیدالشهدا ارتش خدمت می کرد که به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و در راه دفاع از اسلام و انقلاب به شهادت رسید.

** مدعیان حقوق بشر چرا در مقابل جنایت های میانمار صدایشان در نمی آید
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور گفت: مدعیان حقوق بشر که در باره‌ اعدام یک قاچاقچی مواد مخدر در ایران جنجال می‌کنند، اکنون کجایند و چرا در مقابل جنایت های وحشتناک میانمار صدایشان در نمی آید.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه همچنین به روز خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده در اسلام بسیار محترم و با ارزش است اما متاسفانه تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه آمار طلاق در جامعه زیاد شده، یادآوری کرد: طلاق نتیجه غفلت از پایه های اصلی زندگی است و والدین باید ضمن توجه به سلامت و تدین زوجین، توقعات مادی را کم کنند و ازدواج را آسان بگیرند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

نظر شما