شناسهٔ خبر: 21384344 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

معاون وزیر خارجه خبر داد

ونزوئلا

صاحب‌خبر -

 اولین محموله از کمک‌های انسان دوستانه ایران برای کمک به آوارگان میانماری روز جمعه از تهران به بنگلادش ارسال شد. ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه، ریاست تیم ایران را برای سفر به بنگلادش جهت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به آوارگان میانماری و بررسی وضعیت آن‌ها بر عهده دارد.
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما درخصوص این محموله گفت: این نخستین حرکت است که امیدواریم با مطالعاتی که در این سفر انجام می‌دهیم و با رسانه‌هایی که همراه ما هستند بتوانیم بخشی از مشکلات و مسائل را به طور عمیق‌تر بررسی و راه‌های کمک‌رسانی را هموار و پیام مردم را به سراسر دنیا منعکس کنیم.
وی گفت: ما با مقامات بنگلادش و میانمار در تماس هستیم و رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان یکی از دستور کارهایشان در جلسه هفته آینده نیویورک پیگیری همین موضوع است و امیدواریم بتوان قسمتی از مشکلات مسلمانان میانمار را حل کرد.
مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم در حاشیه آیین ارسال این محموله امدادی در جمع خبرنگاران گفت: در مرحله نخست ارسال کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر برای مسلمانان روهینگیای میانمار حدود 40 تن از اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با یک فروند هواپیمای باری به بنگلادش ارسال شد.
وی با اشاره به عدم همکاری کشور میانمار در تحویل این محموله کمک‌های انساندوستانه برای توزیع در بین مسلمانان روهینگیایی گفت: این محموله امدادی با حمایت و رایزنی‌های سفارت کشورمان در بنگلادش و پشتیبانی جمعیت هلال احمر این کشور در میان آوارگان میانماری که در اردوگاه‌های اسکان اضطراری این کشور مستقر هستند توزیع می‌‎شود.
سلیمی با اشاره به امکان برپایی بیمارستان صحرایی با تمامی تجهیزات برای مردم میانمار در کشور بنگلادش، اضافه کرد: در صورت انجام هماهنگی های لازم با کشور بنگلادش، این بیمارستان صحرایی برپا خواهد شد.

نظر شما