شناسهٔ خبر: 21383025 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

در مراسم اربعین شهید عنوان شد

شجاعت و نبوغ شهید مرتضی‌حسین‌پور به روایت همرزمان ایرانی و عراقی

مراسم اربعین نابغه شهید مرتضی حسین‌پورشلمانی(حسین قمی) و بزرگداشت شهدای مدافع حرم شهیدان محسن حججی و محمد تاجبخش در مجتمع فرهنگی سیدالشهداء(ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -


در این مراسم ابوآلاء دبیرکل گردان‌های سیدالشهدای عراق گفت: خدا را شکر می‌کنیم که به ما نعمت مقاومت را داد و از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت‌های بی‌شائبه از مقاومت و از مقام معظم رهبری که همواره پشتیبان نیروهای مقاومت علیه ظلم هستند تشکر می‌کنیم. امام خمینی(ره) همواره یار و یاور مستضعفان بود و امام خامنه‌ای نیز راه ایشان را ادامه می‌دهد. فرزندان این مرز و بوم علیه مزدوران داعش در خاک عراق مجاهدت می‌کنند.
ابوآلاء افزود: جبهه مقاومت توانست با ایستادگی خود تمام توطئه‌های مستکبرین را خنثی کند و از جمله مبارزان ضداستکبار، فرمانده شهید مرتضی حسین‌پور بود. ما همیشه به یاد این شهدا هستیم هرچند که آنها دیگر بین ما نیستند. همه نیروهای مقاومت عراق با این فرمانده جوان آشنا بودند؛ موقعی که برادران در مقاطع مختلف مبارزه زخمی می‌شدند ایشان در کنار آنها حضور داشت. موقعی که بغداد مورد تهدید تروریست‌ها بود شهید قمی در کمربند مبارزه حضور داشت. ما در کمربند امنیتی عراق به مدت 9 ماه همراه شهید قمی مبارزه می‌کردیم. در زمانی که موفق شدیم 179 خودروی بمب‌گذاری شده داعش را شناسایی و بمب‌ها را خنثی کنیم شهید قمی در کنار ما بود. در همه حمله‌های نیروهای مزدور، از همراهی شهید قمی خاطره داریم.
وی با‌ اشاره به رشادت‌های شهید قمی در سوریه گفت: ایشان بعد از عراق به حلب سوریه منتقل شد و آخرین نبردش در آنجا بود. در حلب به عنوان فرمانده نیروهای حیدریون در سوریه حضور داشت و توطئه‌های تجزیه‌طلبان را خنثی کرد.
دبیرکل گردان‌های سیدالشهدای عراق ادامه داد: مطمئن هستم که خون شهدا به ثمر خواهد نشست همان طور که الان شاهد هستیم فقط 7 درصد از سرزمین عراق به دست نیروهای بیگانه است.
در این مراسم محمد کعبی از همرزمان شهید مرتضی حسین‌پور نیز گفت: ما شهید حسین‌پور را با اسم حسین قمی می‌شناختیم. او فرمانده‌ای قابل و دارای ویژگی‌های اخلاقی و خصلت‌های والا بود؛ حسین مشکلات تک‌تک نیروهایش را پیگیری می‌کرد که کمتر کسی این کارها را می‌کند.
وی افزود: شهید حسین‌پور صبور، آرام، باحوصله و دارای اعتماد به نفس بسیاری بود به طوری‌که در صحنه درگیری زمانی که به شدت مجروح شده بود باز هم نیروهایش را رهبری می‌کرد و ترکشی که در ریه‌اش بود را فراموش کرده بود. او بیشتر نگران نیروهایش بود تا زن و فرزندش که کمتر کسی با این ویژگی پیدا می‌شود.
کعبی درباره شهید تاجبخش گفت: او مسئول عملیات یگان بود. شهید تاجبخش و شهید حسین‌پور به زبان عربی تسلط کامل داشتند و ارتباط کلامی بسیار خوبی با نیروهای عراقی برقرار کرده بودند به طوری که هر مفهومی را که می‌خواستند به راحتی به آنها منتقل می‌کردند.
وی تصریح کرد: شهید تاجبخش هر وقت صدای اذان را می‌شنید کارهایش را رها می‌کرد و برای نماز حاضر می‌شد. او همیشه نماز اول وقت می‌خواند؛ بسیار معتقد بود و همواره به اهل‌بیت(ع) توسل می‌کرد.
همچنین ابوالفضل فرهادی از دیگر همرزمان شهید مرتضی حسین‌پور با ذکر خاطره‌ای از این شهید والامقام گفت: ما در مقر بودیم که ساعت 10 شب به ما خبر دادند که نیروهای داعشی در نزدیکی ما در حال تردد هستند؛ حسین به نیروهایش دستور شناسایی داد اما با توجه به تاریکی، نیروها نتوانستند چیزی پیدا کنند. سپس حسین به من دستور داد که برای رصد، پهپاد بگیرم.
وی ادامه داد: پس از گذشت 10 دقیقه صدای انفجار مهیبی به گوش ما رسید که بر اثر انفجار یک خودروی انتحاری داعشی در مقر ما بود. حسین وقتی که دید دشمن تا دندان مسلح در نزدیکی ماست دستور داد که تمام نیروها مقر را تخلیه کرده و به خاکریزی که در نزدیکی آنجا بود بروند. همین دستور حسین موجب نجات جان همه نیروها شد.
فرهادی با ‌اشاره به ویژگی‌های شهید حسین‌پور گفت: حسین بی‌ریا بود و همیشه خودش بود. در زمان معرکه همه بچه‌ها چشمشان به حسین بود. قوت قلب و آرامش بچه‌ها از حسین بود و در زمان حمله، آرامش از سر و رویش می‌بارید و ما وقتی به چهره او نگاه می‌کردیم آرام می‌شدیم.
فرهادی درباره شهید حججی گفت: ایشان نیازی به تعریف امثال من ندارد و عزتی که خدا به او داده برایش کافی است و این عزت به خاطر ایمانش بود. من همیشه شاهد خواندن نماز اول وقت و نماز شب توسط این شهید بزرگوار بودم. شهید حججی آنقدر ایمانش قوی بود که به او می‌گفتیم: «تو حتی یک گناه هم نکردی». او یک رزمنده تمام‌عیار و عابد بالله بود.

نظر شما