شناسهٔ خبر: 21366848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کاهش هزار تنی تولید انگور در خوشاب

ابراهیم رودسرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری سرمازدگی به 10درصد از تاکستان های این شهرستان خسارت وارد کرد که موجب کاهش

صاحب‌خبر - ابراهیم رودسرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری سرمازدگی به 10درصد از تاکستان های این شهرستان خسارت وارد کرد که موجب کاهش تولید انگور شد.
وی اظهار کرد: در شرایط عادی هر هکتار تاکستان های آبی این شهرستان توان تولید 15 تن انگور را دارد که با توجه به خسارت های سرما و خشکسالی میانگین تولید به 12 تن در هکتار کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه سه هزار هکتار از تاکستان های شهرستان به صورت دیم و 500 هکتار آن آبی است، گفت: میانگین عملکرد انگور دیم در هر هکتار یک تن می باشد که در مجموع حدود 9 هزار تن انگور از سطح سه هزار و 500 هکتار از تاکستان های این شهرستان برداشت می شود.
رودسرابی افزود: 40 درصد از انگور تولیدی این شهرستان برای کشمش، سبزه، آبمیوه و شیره انگور فرآوری شده و بقیه نیز به صورت تازه خوری مصرف می شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 10 رقم انگور در این شهرستان تولید می شود، اظهار کرد: عمده محصول تولیدی این منطقه، کشمش بی دانه و دانه دار است.
وی گفت: سبزه عین، کشمشی، بشاور، یاقوتی، نیشابوری، دیوانه، سرقی، عسگری، لعل و رسمی از جمله ارقام تولیدی انگور در باغات خوشاب است.
شهرستان خوشاب 22 هزار هکتار باغات میوه دارد که سه هزار و 500 هکتار آن به انگور اختصاص دارد.
سلطان آباد مرکز شهرستان 38 هزار نفری خوشاب در 197 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/7500 / 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

نظر شما