شناسهٔ خبر: 21363153 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رسانه ها با امانتداری به شفاف سازی فعالیت ها کمک کنند

  رئیس شورای شهر اردبیل گفت: اصحاب رسانه صادقانه و در عین امانتداری باید به شفاف سازی همه کارها و فعالیت ها در پارلمان محلی کمک کنند.

صاحب‌خبر -  
رئیس شورای شهر اردبیل گفت: اصحاب رسانه صادقانه و در عین امانتداری باید به شفاف سازی همه کارها و فعالیت ها در پارلمان محلی کمک کنند
.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، علیرضا پوستی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل به روند انتخاب شهردار در 20 روز گذشته اشاره کرد و افزود: بعد از تشکیل هیئت رئیسه طبق قانون ما در همان روز وارد بحث انتخاب سرپرست شهرداری شدیم تا عملا پروسه انتخاب شهردار جدید شروع شود.
وی روند انتخاب شهردار را براساس نظر و آرای اعضای شورای شهر متفاوت از گذشته اعلام کرد و افزود: ما انتظار داشتیم اعضای شورا از افراد توانمند درخواست کنند تا در این فرآیند به انتخاب شهردار شایسته کمک کنند که متاسفانه در این روند موفق نشدیم و بالاجبار در یک فراخوان از افرادی که تمایل به شهردار شدن داشتند دعوت کردیم تا برنامه و رزومه کاری ارائه کنند.
رئیس شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: در فرصت فراهم شده 16 نفر برای شهردار شدن اظهار تمایل کرده و رزومه و برنامه کاری ارائه کردند که در چهار گروه هرر روز چهار نفر به مدت 20 دقیقه برنامه های خود را در صحن شورا ارائه کردند که با طی شدن این فرآیند و با انصراف فرید صالحی از کاندیداتوری و کناره گیری دو نفر در روزهای گذشته زنجانی و نظری ما از بین 13 نفر شهردار اردبیل را انتخاب کردیم.

پوستی در مورد عدم حضور خبرنگاران در این جلسات بیان داشت: خبرنگاران شورا را خانه خودشان بدانند اما در مورد حضور آنها در جلسات کمیسیون اتفاق نظر بر این بود که حضور خبرنگاران ممکن است به علنی شدن برنامه کاندیداها منجر شود که ما با عذرخواهی از اصحاب رسانه جلسات کمیسیون را به شکل غیرعلنی برگزار کردیم.
وی تعامل با اصحاب رسانه، شفاف سازی امور و رفتار صادقانه و در عین حال امانتداری را از سوی اصحاب رسانه ضروری خواند و اظهار داشت: رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی باید واقعیت ها را منعکس کنند تا شایسته ترین اتفاق در مسیر توسعه روی دهد.
رئیس شورای شهر اردبیل با قدردانی از شهرداران سابق به عقب ماندگی شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: شهر اردبیل در شان مردم این مرز و بوم توسعه نیافته و ما باید در مسیری حرکت کنیم تا این شهر آباد و در مسیر رونق همه جانبه قرار گیرد.

پوستی ورود دادستان را در نظارت بر انتخاب شایسته و دقیق و شفاف شهردار اردبیل خاطرنشان کرد و گفت: این نظارت و رصد دقیق دادستان به این خاطر بود تا حقی از کسی ضایع نشود.
در این جلسه براساس آرا در مرحله اول محبوب تیزپاز، سیدحامد عاملی، عباس کریمی و حمید لطف اللهیان به عنوان چهار گزینه با بالاترین آرا معرفی شدند که از بین آنها در نهایت حمید لطف اللهیان با کسب 8 رای به عنوان شهردار اردبیل انتخاب و معرفی شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما