شناسهٔ خبر: 21356003 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زنگنه : ایران همه تلاش خود را برای ثبات بازار نفت به کار می گیرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش خبرگزاری رویترز از تهران ، وزیر نفت ایران روز چهارشنبه اعلام کرد تهران همه تدابیر و اقدامات لازم را برای تضمین ثبات بازار نفت اتخاذ خواهد کرد .
پایگاه خبری وزارت نفت ایران ( شانا) اعلام کرد بیژن نامدار زنگنه پس از دیدار با الوخیو دل پینو وزیر نفت ونزوئلا در تهران گفت ایران هر اقدام ضروری که به تضمین ثبات بازار جهانی نفت کمک کند ، اتخاذ خواهد کرد .
وزیر نفت ایران افزود ::« ما برای انجام هر اقدامی که به ثبات بازار جهانی نفت خام کمک کند ، آمادگی داریم ».
نامدار زنگنه گفت میزان پایبندی اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک ) به توافقنامه کاهش تولید نفت در هشت ماه گذشته به 98 درصد رسیده است و میزان تعهد اعضای اوپک در آینده نیز بهتر خواهد شد .
پایگاه خبری شانا افزود بیژن نامدار زنگنه با الوخیو دل پینو درباره تمدید احتمالی توافقنامه کاهش تولید و عرضه نفت اعضای اوپک تا ژوئن سال 2018 گفتگو کرد .
وزیر نفت ایران تاکید قرار است مذاکرات بیشتر با اعضای غیر اوپک را درباره تمدید توافقنامه کاهش تولید در نشست وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در مسکو ادامه یابد.
نشست مجمع کشورهای صادر کننده گاز 4 اکتبر ( 12 مهر ) در مسکو برگزار خواهد شد .
اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست 30 نوامبر 2016 (10 آذرماه 95) تصمیم گرفتند میزان تولید خود را به سطح 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند و این به معنای کاهش روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه ای تولید نفت اوپک است .
10 روز پس از نشست وزیران نفت و انرژی اوپک، تولیدکنندگان عضو اوپک و غیراوپک در وین گردهم آمدند و بر سر کاهش حدود 600 هزار بشکه‌ای تولید نفت کشورهای مستقل ( غیر اوپک) توافق کردند .
توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش تولید روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه نفت از ژانویه 2017 اجرایی شد .
‏ این کشورها در اواخر‏ماه ‏مه ‏‏2017 ‏‏دوباره ‏تصمیم گرفتند اجرای این ‏توافقنامه را تا اواخر ماه ‏مارس ‏‏سال ‏‏2018 ادامه دهند. ‏

نظر شما