شناسهٔ خبر: 21353580 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: کمیته ملی المپیک | لینک خبر

باخ: ورزش ابزاری برای مانورهای سیاسی نیست

"توماس باخ" رییس کمیته بین المللی المپیک و «پدرو پابلو کوچنسکی» رییس جمهور پرو در مراسم گشایش صد و سی و یکمین نشست اعضای کمیته بین المللی المپیک تاکید کردند که در این روزهای سخت و طوفانی ورزش همچنان می تواند ابزار ایده آلی در این شرایط باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ توماس باخ در مراسم افتتاحیه این نشست که 31 دقیقه سخنرانی کرد گفت:ما در دنیایی زندگی می کنیم که بحران بسیاری دارد، ما با بی اعتمادی ها، و نا مطمئنی مواجه هستیم.

وی گفت:در چنین شرایطی دنیا به ارزش های المپیک مثل صلح، احترام و درک متقابل نیاز دارد. توماس باخ با اشاره به درگیری و تنش های نظامی و سیاسی در منطقه شرق آسیا در حالی که تنها پنج ماه به شروع بازیهای المپیک و پارالمپیک پیونگ چانگ 2018 زمان باقی است افزود:همانوطر که همه ما می دانیم برگزاری بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی سال آینده تحت سخت ترین شرایط سیاسی برگزار می شود. ما با دولت های کشورهای درگیر و کمیته های ملی المپیک کشورها در ارتباط هسیتم تا مشکلات منطقه ای تاثیری بر این رقابتها نداشته باشد.

رییس کمیته بین المللی المپیک همچنین گفت:با وجود تمام مشکلاتی که در منطقه وجود دارد بازیهای المپیک زمستانی 2018 برگزار می شود و ما از این رقابتها حمایت می کنیم.

باخ گفت:موضع ما روشن است، بازیهای المپیک زمستانی بدون در نظر گرفتن شرایط سیاسی برگزار می شود و ورزش نباید ابزاری برای مانورهای سیاسی باشد. ورزش وسیله ای برای گفتگو است و بازیهای المپیک هم سمبل امید و صلح هستند.

اعضای کمیته بین المللی المپیک امروز برای انتخاب رسمی میزبانان المپیک 2024 و 2028 در لیما پایتخت پرو گرد هم جمع شده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما