شناسهٔ خبر: 21343010 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی درباره کشتار مسلمانان میانمار

جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی موضوع نسل کشی مسلمانان در میانمار برگزارشد.

صاحب‌خبر -
جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی درباره کشتار مسلمانان میانمار به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، در این نشست که معاون آسیا و اقیانوسیه و برخی دیگر از مسئولان وزارت امور خارجه حضور داشتند، آقای بروجردی رئیس کمیسیون این اقدامات جنایتکارانه را محکوم کرد.
وی بر برداشتن گام‌های عملی ازجمله ارسال کمک‌های انساندوستانه و اعمال فشارهای سیاسی ازجانب کشورهای اسلامی تاکید کرد خواستار برگزاری اجلاس فوق العاده وزرای کشورهای اسلامی برای بررسی و پیگیری این فاجعه انسانی شد.
این جلسه با ارائه گزارش معاون وزیر خارجه در باره اقدامات این وزارتخانه ادامه یافت.

ارسال کمک‌های انساندوستانه ایران برای مسلمانان میانمار
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در جلسه فوق العاده امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: کمک‌های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران برای مسلمانان میانمار روز جمعه به بنگلادش ارسال می‌شود.
آقای رحیم پور در این جلسه گفت: از روز جمعه این هفته یکصد تن کمک‌های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران به همراه تجهیزات یک بیمارستان صحرایی با چند پزشک متخصص برای کمک به مسلمانان میانمار ارسال و اعزام خواهد شد.
وی افزود: در کنار این اقدامات رایزنی‌های سیاسی با دولت میانمار و کشور‌های همسایه آن برای جلوگیری از کشتار مسلمانان ادامه دارد.
جلسه کمیسیون امنیت ملی هم اکنون با سخنان برخی کارشناسان منطقه‌ای وزارت خارجه و نمایندگان ادامه دارد.

نظر شما