شناسهٔ خبر: 21342024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
وقت رهاکردن اقتصاد نیست
در شرایطی که وضعیت داخلی چه از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای اینکه شوک‌های ناگهانی اقتصادی را از سر بگذراند، مطلوب نیست و شرایط برای سرمایه‌گذاری‌های تولیدی و صادراتی اصلاً مناسب نیست و جذب سرمایه نمی‌شود، اینکه ما ارزش پول ملی را رها کنیم، تا افت پیدا کند و تورم بالا رود و قدرت خرید مردم کاهش یابد، فقط بحران اقتصادی را به دنبال دارد. امیدوارم مسئولان اقتصادی توجه داشته باشند که الان وقت رهاکردن اقتصاد نیست، چون جامعه آمادگی آن را ندارد.
یک پژوهشگر

یادداشت سردبیر در خور تحسین است
یادداشت آقای خانی در خصوص سهمیه‌بندی جنسیتی مدیریتی واقعاً در خور تحسین است. من امیدوارم هر چه زودتر ایده و نظر ایشان در کشور عزیز ایران تحقق پیدا کند.
خواننده روزنامه اطلاعات

افزایش نرخ ارز، ضرر محرومان!
با اینکه در دولت آقای روحانی نوسانات ارزی روند معقول و منطقی به خود گرفته بود ولی پس از کاهش سود سپرده‌های بانکی قیمت دلار و یورو به‌صورت غیرطبیعی و غیرمعقولی بالا می‌رود. متاسفانه همین موضوع هم در نهایت به ضرر اقشار پایین جامعه و نفع پولداران و سرمایه‌داران خواهد بود.
تماس با خط ارتباطی

نقدی به سخنان آقای رامین
آقای محمدعلی رامین در مصاحبه‌شان با روزنامه شرق می‌فرماید: شرط همکاری خودم و رسالت سازمانی هر بخش از وزارت ارشاد را تبلیغ امامت و ترویج مرجعیت ولی فقیه می‌دانستم که این دیدگاه ولایی و نگاه اسلام جهان شمول من با سیاست و افکار آقای هاشمی رفسنجانی مغایرت داشت، بنابراین از وزارت ارشاد خارج شدم. به گمانم نامبرده درباره آن مرحوم، ترویج شبهه کرده است. مگر می‌شود آقای هاشمی رفسنجانی که عمری را در راه اعتلای اسلام تلاش و مبارزه کرده‌اند و مورد تأیید کامل امام خمینی(ره) بوده‌اند، مخالف دیدگاه ولایی ایشان باشند! این نیست مگر این که آقای رامین مواردی از نظر عقیدتی داشتند که مورد تائید آقای هاشمی نبوده است. باید ببینیم دیگران درباره وی و گفته‌هایش چه دیدگاهی دارند.
اکبر عابدی از تهران

درخواست از اداره راهنمایی منطقه ۳
از اداره راهنمایی و رانندگی منطقه ۳ خواهشمندم چراغ راهنمایی تقاطع شمال به جنوب بلوار کاوه ـ دولت را تنظیم کند تا رانندگان سرگردان نشوند.
از اعضای انجمن محلی دولت ـ کاوه

دکتر مصدق همیشه در قلب‌ها باقی می‌ماند
آنان که از رود و جوی گذشتند و به دریا رسیده‌اند
دنبال نام و ننگ رو به خیابان و میدان نمی‌کنند
تاریخ با همه زیر و بالای خود ای عزیز
یک دم ز نام بزرگان حافظه را پاک نمی‌کند
این دو بیتی را برای عزیزان وطن دوستی نوشتم که در خط ارتباطی از این که کوچه و خیابانی به اسم بزرگ مرد ایران دکتر مصدق نیست، گلایه می‌کنند. هموطن عزیز بدان عامل کودتا از مردم عذرخواهی کرد، اما استاد دانشگاهی در ایران که تاریخ تدریس می‌کند، می‌گوید واقعه سال ۱۳۳۲ کودتا نبوده، تغییر دولت بوده است. بدانید تاریخی ماندگار است که ملت‌ها آن را مکتوب کرده باشند و افرادی مثل دکتر مصدق همیشه در قلب‌ها باقی می‌مانند.
یک شهروند

مسئول کیست؟
مسئول ارسال پارازیت‌های سرطان‌زا کیست؟ با این که ثابت شده است این پارازیت‌ها عامل بسیاری از بیماری‌های ریوی و گوارشی هستند، اما اخیراً ارسال پارازیت به خصوص در بخش‌های شمالی تهران به صورت وسیع‌ آغاز شده است و از عصر هنگام تا پاسی از شب شاهد آن هستیم.

در اجرای قانون سختگیری شود
چندی پیش خبری خواندم مبنی بر اینکه نیروی انتظامی به مناسبت اعیاد غدیر و قربان، موتورهای توقیف شده موتورسواران متخلف را آزاد می‌کند. نتیجه چنین تصمیم‌هایی را در تصادفات خسارت‌بار شاهدیم. باید در اجرای قانون برای خلافکاران سختگیری شود تا به جان مردم لطمه وارد نشود.
یک شهروند

تلفن‌های قوه قضائیه پاسخگو نیستند
شماره تلفن‌هایی که برای ارتباط با قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری اعلام شده است، هیچ‌کدام پاسخگو نیستند.
اکنون چند ماهی است تلفن قوه قضائیه را می‌گیرم تا درباره تخلف قضات موضوع مهمی را به اطلاع برسانم، اما کسی پاسخ نمی‌دهد. لطفاً از طریق روزنامه تلفن مستقیم این مراکز را به اطلاع عموم برسانید.
تماس با خط ارتباطی

درخواست از شهرداری منطقه ۱۳
از مسئولان شهرداری منطقه ۱۳ خواهشمندم بین ساعت ۱۱ تا ۳ عصر سری به خیابان پنجم بزنند. ما کسبه خیابان پنجم از دست بلندگوی وانت‌بارها به ستوه آمده‌ایم و نمی‌دانیم باید به کجا شکایت کنیم.
یک کاسب

وعده بی‌عمل!
سال گذشته سازمان بازنشستگی کشوری قول داده بود در سال ۹۶ از محصولات لبنی سازمان، دو وعده بسته کالایی رایگان به بازنشستگان اعطاء کند. نیمی از سال رفت و خبری از کالا نیست. لطفاً مسئولان مربوطه وعده‌های بی‌عمل ندهند.
محمدی از تبریز

آب آشامیدنی روستای ما را تصفیه کنید
آب آشامیدنی روستای طالم سه‌شنبه بخش سنگر شهرستان رشت به دلیل استفاده از روش‌های قدیمی تصفیه آب که امروزه ثابت شده سرطان‌زاست وارد شبکه مصرف می‌شود که علاوه بر اینکه حاوی ذرات شن و ماسه و مایل به رنگ سیاه بوده و غیرقابل خوردن می‌باشد موجب خرابی آبگرمکن‌ها و رسوب در شیرآلات هم می‌شود. متأسفانه علی‌رغم تمامی مراجعات و پیگیری‌ها کسی پاسخگوی ما نیست.
الهام سعادت آگاه از رشت

شهرداری منطقه ۷ حکم دادگاه را قبول ندارد؟
مالک یکی از واحدهای مجتمع مسکونی‌‌ ما به شماره پلاک ثبتی ۶۵۴۸۸ر۶۹۳۳ حیات خلوت مشاع مجتمع را مسقف و به انباری اختصاصی‌اش تبدیل کرده و همراه با واحد خود اجاره داده است. با این‌که دادگاه ۲ بار او را محکوم کرده و مأموران شهرداری منطقه ۷ هم لااقل ۳ بار از محل بازدید کرده و گزارش نوشته‌اند، شهرداری منطقه هنوز در مورد اجرای حکم دادگاه اقدام نکرده است که جا دارد صراحتاً اعلام کند آیا حکم دادگاه را می‌پذیرد یا نه و اگر می‌پذیرد، چرا در مورد اجرای آن اقدام نمی‌کند؟
از ساکنان کوچه ششم خیابان شهید قندی

پاسخ مسئولان

پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه ۲:
احتراماً، بازگشت به مطلب مندرج در روزنامه اطلاعات مورخ ۲۰ر۰۶ر۹۶ بدینوسیله پاسخ این منطقه که براساس جوابیه ناحیه ۳ منطقه ۲ تهیه شده، به شرح ذیل اعلام می‌گردد.
احتراماً به عنایت به درخواست شهروند محترم مندرج در روزنامه اطلاعات مورخ ۲۰ر۰۶ر۹۶ مبنی بر «درخواست از شهرداری منطقه ۲» به استحضار می‌رساند:
طی بررسی‌های انجام شده از ملک واقع در گیشا، خ بلوچستان، نبش خ ۶، پلاک ۵۸؛ در خصوص تبدیل طبقات مسکونی به اداری(هر طبقه به مساحت ۳۵ر۲۸۹ م‌ م) دارای بلامانع به شماره‌ی گواهی ۲۲۱۴۸۲۵۹ مورخ ۰۲ر۱۲ر۹۶ در مرحله‌ی سفت‌کاری می‌باشد.

نظر شما