شناسهٔ خبر: 21323805 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

روایت سید حسن نصرالله از دیدار با رهبر انقلاب در اوایل بحران سوریه

ابنا

دبیرکل حزب الله لبنان از دیدار با مقام معظم رهبری در اوایل حوادث سوریه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ سیدحسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در دیدار با مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تصریح کرد: ما در جنگ (سوریه) بصیرت داریم و شهدا، زخمی‌ها، اسرا و به طور کلی ملت ما معادلات را تغییر خواهند داد از این رو ما نه تاریخ لبنان بلکه تاریخ منطقه را رقم خواهیم زد.

وی تاکید کرد: ما در جنگ پیروز شدیم و آنچه باقیمانده است درگیریهایی پراکنده است. طرف مقابل ما شکست خورده است و می‌خواهد مذاکره کند تا دستاوردهایی برای خود محقق کند. مسیر طرف مقابل ما به سمت شکست است اما مسیر ما که در آن رنجهای زیادی را متحمل شدیم در نهایت پیروزی و نتایج بزرگی است که معادلات را به نفع امت تغییر خواهد داد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مبارزه با داعش و جبهة النصرة بزرگترین مشکلی بود که از سال ۲۰۱۰ تاکنون با آن مواجه بوده ایم. چالشی که از جنگ تابستان سال ۲۰۰۶ نیز خطرناکتر بوده است.

وی افزود: از سال ۲۰۱۱ مطمئن بودیم فتنه بزرگی در جریان است و توطئه‌ای آمریکایی - اسرائیلی - قطری - سعودی برای مقاومت و آرمان فلسطین چیده شده است.

سیدحسن نصرالله همچنین با اشاره به اینکه پس از آغاز حوادث سوریه به ایران سفر کرده و با آیت الله سید علی خامنه ای رهبری انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرده است؛ خاطر نشان کرد: در آن روز همه فکر می کردند نظام سوریه پس از دو تا سه ماه فرومی پاشد اما ما دیدگاه خود را به رهبری جمهوری اسلامی ایران در خصوص این توطئه ها عرض کردیم و گفتیم ما بر این باوریم که در دمشق جنگ نمی‌کنیم بلکه در حال جنگ با دشمن در الهرمل، بعلبک، الضاحیة، الغازیة، البقاع غربی و جنوب هستیم. رهبری جمهوری اسلامی ضمن تایید این دیدگاه افزودند: شما نه تنها در این مناطق بلکه در کرمان ، خوزستان و تهران می جنگید... این جبهه جنگ محورهای متعددی دارد: محور ایران، محور لبنان و محور سوریه و باید کاری کنیم که فرمانده این محور یعنی بشار اسد، به پیروزی برسد و البته پیروز خواهد شد.

وی افزود: پس از یک سال و نیم تا دوسال که از جنگ سوریه گذشت، عربستان سعودی به بشار اسد پیامی فرستاد مبنی بر اینکه در یک کنفرانس خبری اعلام کند روابط خود را با حزب الله لبنان و ایران قطع خواهد کرد تا با این کار بحران پایان بپذیرد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین ادامه داد: ما به برادران عراقی خود از همان آغاز هشدار دادیم اگر با داعش مبارزه نکنند و در صورتی که داعش بتواند دیرالزور را اشغال کند هدف بعدی این گروه ورود به عراق خواهد بود و این پیش بینی ما نیز پس از اینکه این گروه تروریستی توانست بیش از دو سوم عراق را به اشغال درآورد محقق شد به طوری که تروریست‌های داعش با پیشروی‌های خود به بیست کیلومتری شهر کربلا و چهل کیلومتری بغداد و دویست متری مرقد مطهر امامین عسکریین (علیهما السلام) در شهر سامراء رسیدند.

دبیر کل حزب الله در ادامه این سؤال را مطرح کرد که اگر دست از جهاد و تکلیف دست بر می داشتیم چه اتفاقی برای لبنان می افتاد؟ اگر مردم عراق به فتوای مرجعیت دینی آیت الله سیستانی در زمینه جهاد کفایی و مبارزه با گروه تروریستی داعش پاسخ مثبت نمی دادند، چه چیزی در عراق اتفاق می‌افتاد؟

وی افزود: این جنگ، یک نبرد مبارک است و ما به سوریه رفتیم تا تکلیف خود را ادا کنیم. در غیر اینصورت چه چیزی می‌توانست جوانان ما را به سمت حلب و دیرالزور بشکاند به طوری که برادران ما که همگی از نیروهای کادر و فرماندهان بودند از هشت ماه گذشته در محاصره بودند.

وی افزود: برخی ها در لبنان از هر کاری که انجام دهیم راضی نیستند بنابراین نباید خود را در این خصوص اذیت کنید.

سید حسن نصرالله با اشاره به اهمیت گرامیداشت ماه محرم و روز عاشورا به عنوان مناسبتی که به قیام و جهاد تشویق می کند و تاکید بر ضرورت حضور در روضه ها و مجالس امام حسین(ع)، از مداحان و ذاکران خواست از مسائل اشتباه و نادرست چشم پوشی کنند و از اغراق و مبالغه دوری کنند و از طرح مسائلی که مشکل اعتقادی دارد پرهیز نمایند.

وی همچنین از مداحان اهل بیت عصت و طهارت علیهم السلام خواست بر این زاویه از قیام امام حسین(ع) تاکید کنند که این قیام تنها برای مبارزه با ظلم نبود بلکه اطاعت از تکلیف الهی در شرایط و زمان معین شده برای مبارزه نیز بود.

نصرالله همچنین بر ضرورت متمرکز شدن بر صلابت و عقایدی که از دروس کربلا می آموزیم، به ویژه در زمینه مصایب حضرت زینب(س) تاکید کرد.

............

پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما