شناسهٔ خبر: 21312138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

کابوس هاي نتانياهو در سوريه

صاحب‌خبر -

يوسف شفيعي
( قسمت اول) 
 بحران سوريه که از سال 2011 شروع شده است، فرصت بي نظيري را در اختيار رژيم صهيونيستي قرار داده تا با حمايت از تروريست ها يکي از بزرگترين دشمنان خود را نابود و يا تضعيف کند، چرا که سوريه همواره به عنوان يک کشور سازش ناپذير در جهان عرب مطرح بود. هم مرز بودن سوريه در بلندي هاي جولان با رژيم صهيونيستي، اهميت اين کشور را در سياست‌هاي منطقه‌اي صهيونيست ها نشان مي دهد. از اين رو با شروع اين بحران، سياستمداران و رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي با استقبال از اين مسئله به طرق مختلف از تروريست ها در سوريه حمايت کردند، اما رفته رفته شادماني رژيم صهيونيستي از شروع بحران در حال تبديل شدن به يک نگراني بزرگ است؛ نگراني اي که رسانه هاي صهيونيستي به خوبي آن را منعکس مي کنند.
 راز اين نگراني چيست؟
پيوندهاي رژيم صهيونيستي 
با داعش و تروريست ها در سوريه
رژيم صهيونيستي از همان شروع بحران سوريه با حمايت هاي علني و پنهان از تروريست ها به ويژه داعش و جبهه النصره نقش مهمي در تقويت اين گروه ها ايفا کرد. از آنجايي که داعش در درجه اول محوريت و ماموريت مبارزاتي خود را جهان اسلام تعريف کرده و در ديدگاه هاي سران اين گروه تروريستي، هيچ‌گاه تهديدي عليه رژيم صهيونيستي مطرح نشده است، رژيم صهيونيستي از همان ابتدا در نقش يک حامي براي اين گروه ظاهر شد، چرا که از اين طريق به دنبال آن بود که محور مقاومت را درگير مسئله داعش کند و خود در مسئله فلسطين و قدس با آسودگي بيشتر فعاليت کند.
پيوندهاي داعش و رژيم صهيونيستي بسيار عميق و آشکار است. در اين ارتباط ژنرال "هرتزي هلوي" رئيس اطلاعات ارتش رژيم صهيونيستي طي سخنراني در کنفرانس "هرتزليا" بار ديگر بر موضع قديمي رژيم صهيونيستي يعني ترجيح دادن داعش بر دولت سوريه تاکيد کرد. وي آشکارا اعلام کرد که رژيم صهيونيستي نمي خواهد شاهد شکست داعش در اين جنگ باشد. پايگاه آنتي‌وار نيز اعلام کرد مقامات رژيم صهيونيستي بارها رضايت خود نسبت به ايده فتح تمام سوريه به دست داعش را ابراز داشته اند. سران اسرائيل مي گويند، «پيروزي داعش را بر جان سالم به در بردن حکومت متحد با ايران» در جنگ سوريه ترجيح مي دهند.  پيش از اين تصاوير و فيلم هاي زيادي نيز از بيمارستان هاي صحرايي رژيم صهيونيستي منتشر شد که نحوه مراقبت و رسيدگي پزشکان رژيم صهيونيستي از مجروحين تکفيري را نشان مي‌دهد.
بازديد نتانياهو از روند مداواي زخمي‌ها تروريست در سرزمين هاي اشغالي
حتي در يک گام جلوتر يک پايگاه آمريکايي به نام «وترنز تودي» اسناد جديدي از وابستگي رهبر اين گروهک تروريستي افشا کرده و مي نويسد: نام واقعي رهبر داعش که خود را ابوبکر البغدادي ناميده، در اصل  سيمون اليوت  يا  اليوت شيمون  (Simon Ellio ، Elliot Shimon) بوده و از پدر و مادري يهودي زاده شده است. به نوشته اين پايگاه آمريکايي، اليوت به خدمت موساد درآمده و دوره‌هاي جاسوسي و جنگ‌هاي رواني عليه اعراب و جوامع اسلامي‌ را آموزش ديده است. اين سايت آمريکايي اضافه کرد، اين اطلاعات مبتني بر اسناد انتشار يافته از سوي ادوارد اسنودن، پيمانکار سابق آژانس امنيت ملي آمريکا (NSA) است که در آن از تشکيلات داعش نام برده و خاطرنشان شده است: «رهبر دولت اسلامي (داعش) با سرويس‌هاي مخفي آمريکايي، انگليسي و اسرائيل براي ايجاد سازماني قادر به جذب تروريست‌هاي افراطي از سراسر جهان، همکاري داشته است.»
وضعيت کنوني بحران سوريه
نقشه رژيم صهيونيستي در حمايت از تروريست‌ها در حال رنگ باختن است و ارتش سوريه به کمک ايران، حزب الله و روسيه در حال پاکسازي آخرين بقاياي تروريست ها هستند. نبرد در مرزهاي لبنان و سوريه و عرسال و القلمون با موفقيت به پايان رسيده و تروريست‌ها خود را تسليم کردند. در بخش هاي شمالي نيز تروريست ها تقريبا پاکسازي شده اند و  شهر ادلب نيز در توافقي که بين ايران، روسيه و ترکيه حاصل شده است به زودي بايد شاهد شروع يک عمليات در آن بود. ديرالزور و الرقه نيز به عنوان ايستگاه هاي پاياني تروريست ها در حال آزادشدن هستند. به همين دليل در آستانه دوران پسا داعش در سوريه هستيم. اين مسئله هراس زيادي در سرزمين هاي اشغالي به وجود آورده است، چرا که در مرحله پسا داعش بازيگراني که در صحنه عمل و نظامي دست برتر را داشته‌اند، محوريت خواهند داشت. در واقع تمام هراس رژيم صهيونيستي از دوران سياسي است، چرا که باعث تقويت حضور حزب الله و ايران در سوريه خواهد شد.

نظر شما