شناسهٔ خبر: 21292187 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کره شمالی: آمریکا به خاطر اعمال تحریم‌ها هزینه پرداخت خواهد کرد

R1036247/P36446/S8,87,97,1128/CT10

کره شمالی هشدار داده است که ایالات متحده آمریکا به خاطر پیشتازی در ارائه قطعنامه جدید تحریم علیه این کشور، هزینه مناسبی را پرداخت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که آمریکا خواستار رای گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره پیش نویس قطعنامه جدید تحریم ها علیه کره شمالی شده است، پیونگ یانگ هشدار داده که واشنگتن به خاطر رهبری تحریم های جدید علیه این کشور بهای مناسبی را پرداخت می کند.

آمریکا از شورای امنیت خواسته است تا تحریم نفتی را علیه کره شمالی اعمال کند، صادرات منسوجات این کشور را ممنوع کرده و مانع از استخدام نیروی کار کره شمالی در کشورهای خارجی شود. در متن پیش نویس قطعنامه جدید، آمریکا خواستار توقیف اموال و دارایی های رهبر کره شمالی و ممنوعیت سفر علیه وی شده است.

هنوز معلوم نیست که روسیه و چین چگونه به این پیش نویس رای خواهند داد ولی یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه نسبت به این مساله ابراز تردید کرده است که روسیه و چین، اقدامی شدیدتر از ممنوعیت صادرات منسوجات کره شمالی را قبول کنند.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در اظهاراتی تاکید کرد: آمریکا رویکردی کینه توزانه برای دستکاری و دخالت در شورای امنیت سازمان ملل به خاطر آزمایش هسته‌ای کره شمالی دارد. در صورتی که آمریکا در نهایت قطعنامه غیرقانونی تحریم های شدیدتر علیه کره شمالی را به تصویب برساند، پیونگ یانگ باید مطمئن شود که ایالات متحده به خاطر این اقدام هزینه مناسبی را پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: جهان شاهد خواهد بود که کره شمالی چگونه گانگسترهای آمریکایی را تضعیف خواهد کرد، آن هم با اتخاذ اقدامات سخت تری که قبلا اعلام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما