شناسهٔ خبر: 21281510 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست فصلی شورای حکام فردا در وین برگزار می شود

تقویت همکاری بین المللی در زمینه های هسته ای ,تابش ,حمل و نقل و ایمنی زباله و امنیت هسته ای از محورهای نشست فصلی پنج روزه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل   خبرگزاری صدا و سیما  از وین؛ نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی فردا دوشنبه با بیانیه مقدماتی یوکیا آمانو مدیرکل آژانس در وین آغاز بکار می کند.
تقویت همکاری بین المللی در زمینه های هسته ای ,تابش ,حمل و نقل و ایمنی زباله و امنیت هسته ای از محورهای این نشست پنج روزه اعلام شده است. 
براساس بیانیه مطبوعاتی دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی ,راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل , درخواست پادمان در کره شمالی , اجرای توافقنامه پادمان در سوریه و درخواست پادمان در خاورمیانه از دیگر محورهای  نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است. 
در این بیانیه مطبوعاتی آمده است : یوکیا آمانو مدیرکل آژانس عصر روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی حضور پیدا می کند و در باره محورهای این نشست پنج روزه مطالبی ایراد خواهد کرد.
رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما در باره اینکه موضوعات متفاوتی در نشست فصلی شورای حکام بررسی می شود گفت : موضوع اجرای پادمان ها در خاورمیانه بحث مهمی است که در نشست شورای حکام  مطرح خواهد شد. 
وی افزود: همچنین توانمندی هسته ای اسراییل و خطری که برای خاورمیانه دارد از دیگر موضوعات نشست شورای حکام خواهد بود.
به گفته نجفی،  موضوع امینت هسته ای و ایمنی هسته ای نیز از محورهایی است که کشورهای عضو آژانس ان را بررسی خواهند کرد. 
نماینده کشورمان می گوید: به دلیل اینکه  این جلسه قبل از کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می شود  در واقع  اماده سازی های  کنفرانس عمومی  آژانس بین المللی انرژی اتمی در این نشست انجام می گیرد.

نظر شما