شناسهٔ خبر: 21228290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نجات جان فلامینگوهای بختگان با انتقال آب

سرپرست حفاظت محیط زیست فارس از انتقال آب به مرکز جوجه آوری فلامینگو در دریاچه بختگان و ایجاد زیستگاه مصنوعی خبر داد.

صاحب‌خبر -
نجات جان فلامینگوهای دریاچه بختگان با انتقال آببه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، نبی اله مرادی گفت: با توجه به خشک شدن دریاچه بختگان و به خطر افتادن جان جوجه فلامینگوها، ۲ هزارو ۵۰۰ متر لوله گذاری ازطریق چاه آب مزارع کشاورزی محمد آباد استهبان با کمک مردم بومی منطقه، کشاورزان استهبان و جمعی از تشکل های مردم نهاد، به محل زندگی این جوجه‌ها انجام شد.
وی افزود: این اقدام با هدف تسهیل مهاجرت آخرین بازمانده‌های فلامینگو از این دریاچه و تامین آب مورد نیاز برای ایجاد زیستگاه جایگزین برای جوجه فلامینگوهای باقی مانده اجرا شد.
سرپرست حفاظت محیط زیست استان فارس بیان کرد: در پی بارش های پارسال در این منطقه، تعداد قابل ملاحظه‌ای از فلامینگو‌ها تخم گذاری و جوجه آوری داشتند و با آغاز فصل گرما و خشک شدن تالاب، فلامینگوهای نابالغ که قادر به پرواز نبودند در نمکزار بختگان اسیر شدند که در اقدامات اولیه با کمک اهالی روستای بسترم با کندن و حفر کانال در تالاب، برکه هایی در محل تجمع فلامینگو‌ها ساخته و فرصتی برای رشد و نمو جوجه فلامینگو‌ها ایجاد شد و تعداد بسیار زیادی نیز مراحل رشد را طی کرده و منطقه را ترک کردند.
وی بیان کرد: با اجرای این برنامه امیدواریم باقیمانده جوجه‌ها که نسبت به جمعیت اولیه زیاد هم نیستند از خطر مرگ نجات یابند.

نظر شما