شناسهٔ خبر: 21026556 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حسن یزدانی با اقتدار به فینال رسید

رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در در حالی به میزبانی پاریس در حال پیگیری است که امروز تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در ۴ وزن به مصاف حریفان خود رفتند که در نهایت فقط حسن یزدانی به فینال مسابقات راه یافت و دیگر نمایندهای ما اطری ، احسانپور و محبی حذف شدند.

صاحب‌خبر -

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری دارنده که برای نخستین بار در این رویداد حاضر شده است، در دور اول به مصاف حریفی از فرانسه رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید .در مرحله یک هشتم نهایی مقابل دارنده مدال برنز جوانان جهان از آمریکا رفت و شکست خورد.در شانس مجدد نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب آندری یاتسنکو از اوکراین شد از گردونه مسابقات حذف شود.
در ادامه رقابتها در وزن ۶۱ کیلو دیگر نماینده کشورمان بهنام احسانپور ابتدا برابر حریف کره شمالی قرار گرفت که توانست ۵ بر ۳ به پیروزی برسد.دردور بعد برابر کشتی گیر کوبایی دارنده مدال برنز جهان و نفر پنجم المپیک قرار گرفت که مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیک و نقره جهان ابتدا با قرعه استراحت روبرو شد .سپس به مصاف نایب قهرمان آسیا از قزاقستان رفت و با اقتدار ۱۲ بر ۲ به برتری رسید. در دور بعد یزدانی با حملات پیاپی خود در وقت اول ۸ بر صفر پیش افتاد و در ثانیه های وقت دو با یک خاک دو امتیازی به یک چهارم نهایی صعود کرد. یزدانی در یک چهارم نهایی نایب قهرمان اروپا از آذربایجان را در وقت نخست 5 بر صفر مغلوب کرد تا تا درنهایت با حمالات پیاپی خود ۵ امتیاز دیگر کسب کند و به اقتدار ۱۰ بر صفر به پیروزی برسد.

مرد طلایی المپیک ریو آنچنان کشتی های زیبا مقابل حریفان خود گرفته بود که مورد تشویق تماشاگران سالن قرار گرفت.نابغه کشتی ایران در دیدار ماقبل فینال به مصاف کشتی گیر روس قرار گرفت و در نهایت با شکست این کشتی گیر چغر و با تجربه مقتدرانه به فینال رسید.

اما در آخرین وزن ، وزن ۱۲۵ کیلوگرم یداله محبی که اولین حضور خود را در این دوره از رقابتها تجربه می کند در اولین کشتی خود برابر کشتی گیر ازبک به پیروزی رسید.در دور بعد برابر حریف اوکراینی قرار گرفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.در مرحله یک چهارم نهایی برابر کشتی گیر امریکایی در حالی که ۵بر ۴ عقب بود در ثانیه ای پایانی پای حریف خود را از تشک خارج کرد و علی رغم این که داور وسط دو امتیاز به محبی داد اما در کمال ناباوری ، رئیس تشک باناداوری آن را قبول نکرد تا محبی هم با این دوره از رقابتها وداعی تلخ داشته باشد.اگر رئیس تشک آن یک امتیاز و قبول می کرد محبی به دور بعد صعود می کرد.

 

وحید صابری

  

نظر شما