شناسهٔ خبر: 21015272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت تهران:

صدیقی:احیای غدیر درجامعه از اوجب واجبات است

قم- ایرنا - دبیر بنیاد بین المللی غدیر و امام جمعه موقت تهران گفت: احیای غدیر برای همه واجب و اوجب واجبات است و حوزه ها باید در این زمینه درس های فقاهتی و ولایتی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، آیت الله کاظم صدیقی روز پنجشنبه درکارگاه آموزشی منبر غدیر در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء قم اظهار داشت: علامه امینی (ره) و دیگر علما در زمان حیات خویش ایفای دراین راستا کرده اند اما زمان تغییر کرده ، انقلاب شده و دنیا متوجه قدرت امیرالمومنین(ع) شده ، آنان می خواهند ریشه شیعه را بزنند لذا باید غدیر به روز رسانی و احیا شود.
صدیقی با تاکید بر اینکه همه باید همیشه مبلغ ولایت علوی و حکومت دینی و نظام اسلامی باشیم و جلوی کفر و انحراف را بگیریم ، افزود: حضرت امام (ره) آمدند و این کار را شروع نمودند ، ما نباید این فرصت را از دست بدهیم چون شاید فرصت دیگری نداشته باشیم ، اگر قدردان نباشیم مورد عذاب الهی قرار می گیریم.
وی با اشاره به عزت و اقبال بوجود آمده برای روحانیت و حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی، خطاب به حضار گفت:قدر امروز را بدانید و نگذارید این پرچم به زمین بیفتد و سید (رهبر معظم انقلاب )تنها بماند و این درخواست غدیر از شماست.
صدیقی یادآور شد: تاملی در تاریخ بکنید و ببینید علما در دوره های گذشته در چه شرایطی بودند ، بهترین موقعیت را شیخ انصاری و دیگران داشتند ولی در پهنه اجتماع چون حکومت و قدرت نداشتند ، نمی توانستند کاری بکنند ، امروز خدا به شما قدرت داده ، آن را از دست ندهید.
رئیس موسسه غدیر شناسی نیز در این مراسم ضمن هشدار نسبت به پایین آمدن شان و منزلت عید سعید غدیر در جامعه گفت: عید غدیر نباید در زیر تلاش های ارزنده و قابل تحسین محرم و صفر و همچنین چله گیری های قبل از محرم گم شود.
حجت الاسلام سعید شاه آبادی با بیان اینکه برخی از شهرهای کشور را از هم اکنون برای ایام محرم سیاه پوش کردند ، افزود: در دهه ولایت مانند دهه محرم باید فضاهای مذهبی و سخنرانی های مذهبی داشته باشیم ، منبر امام حسینی در کشور زیاد داریم ولی منبری غدیری نداریم ، منبرهای غدیر باید با شادی همراه باشد.حوزه باید دراین زمینه حضور جدی داشته باشد.
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه کارگاه مذکور نیز مانند چند سال گذشته با هدف تربیت سخنرانان و مبلغان اعزامی برای برنامه های دهه ولایت ، در حال برگزاری است و تا فردا ادامه دارد، افزود: یکهزار و 800 طلبه برای شرکت در این دوره آموزشی ثبت نام کردند.
حجت الاسلام غلامرضا شریفی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز یکهزار و 500 طلبه در این دوره ها شرکت کردند ، افزود: تاکنون حدود 250 طلبه برای تدریس آموزش های مرتبط با مساله غدیر از جمله موضوع ولایت فقیه و ولایت امیرالمومنین (ع) دوره های غدیر شناسی را گذرانده و مدرک کسب کردند.
وی با اشاره به اجرای طرح خطبه خوانی غدیر افزود: حوزه معاونت تبلیغ حوزه های علمیه در تلاش است این اقدام فرهنگی را مانند دعای عرفه و مراسم اعتکاف در جامعه گسترش داده و فراگیر کند.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

انتهای پیام /*

نظر شما