شناسهٔ خبر: 21008206 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار با جابری انصاری،

رهبر مسیحیان لبنان: به کمک ایران در تحکیم وحدت ملی در لبنان نیازمندیم

الدیمان(شمال لبنان)-ایرنا-بشاره پطرس الراعی رهبر دینی مسیحیان مارونی لبنان در دیدار با جابری انصاری گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری عزیز است و ما به کمک ایران در مسیر تحکیم وحدت لبنان نیازمندیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 'حسین جابری انصاری' در ادامه دیدارهای فشرده با مقام های ارشد سیاسی و مذهبی لبنان عصر چهارشنبه در الدیمان - اقامتگاه سراسقف کلیسای مارونی لبنان - با بشاره پطرس الراعی دیدار و گفت وگو کرد.
حدود سی درصد جمعیت لبنان را مسیحیان تشکیل می دهند که در کنار مسلمانان و دیگر طوایف آزادانه در این کشور زندگی می کنند.
بشاره الراعی در این دیدار که 'محمد فتحعلی' سفیر ایران نیز حضور داشت، اهتمام و اولویت اصلی لبنان را تقویت وحدت داخلی دانست و افزود: مواجهه با بحران های اقتصادی و بازگشت آوارگان موجود در لبنان به کشورهایشان از دیگر اولویت های ما می باشد.
الراعی اظهار داشت: شواهد نشان می دهد جنگ در سوریه در مرحله نهایی است و ما از جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهایی که برای رویارویی با تروریسم و پایان دادن به جنگ در سوریه تلاش می کنند ، تشکر می کنیم.
جابری انصاری نیز در این دیدار پیام سفر خود به لبنان و دیدار با رهبران همه طوایف لبنان را احترام جمهوری اسلامی ایران به اجزاء مختلف جامعه لبنان دانست و توافق داخلی در لبنان در شرایط سخت منطقه ای را ستودنی برشمرد.
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دستاوردهای سیاسی و پیروزی های میدانی ارتش و مقاومت و دولت و ملت لبنان در مبارزه با گروه های تروریستی و افراطی را مایه خرسندی دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از این تحولات مثبت در لبنان و منطقه حمایت می کند.
جابری انصاری افزود: لبنان در مرحله فعلی در شرایط بهتری قرار دارد. چرا که هم بین گروه های سیاسی و دینی توافق خوبی شکل گرفته و هم در مسیر رویارویی با تروریسم قدم های بزرگی برداشته شده است.
جابری انصاری تاکید کرد که بخش مهمی از شرایط مناسب کنونی لبنان مرهون حضور و تلاش علما و رهبران دینی و مذهبی از جمله جناب بشاره الراعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان بوده است.
معاون وزیر خارجه یادآور شد که سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از تنوع سیاسی و دینی و وفاق ملی در لبنان بوده است.
جابری انصاری علاوه بر دیدار با مقام های ارشد سیاسی لبنان، برنامه ویژه ای برای دیدار با مقام های دینی و مذهبی این کشور داشته است.
وی روز سه شنبه با شیخ نعیم حسن رهبر مذهبی طایفه دروز دیدار کرد.
جابری انصاری امروز پیش از دیدار با بشاره الراعی، به ملاقات عبداللطیف دریان مفتی اهل سنت و عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان رفت.
معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه گفته که سفرش به لبنان با هدف اعلام حمایت ایران از تنوع سیاسی و دینی و وفاق ملی در لبنان صورت گرفته است.
شبک**خاورم**2054**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما