شناسهٔ خبر: 21004342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده تربت حیدریه: شوراها با سیاست های دولت همراه باشند

صاحب‌خبر -

‌‌به گزارش ایرنا، سعید باستانی روز چهارشنبه در آیین تحلیف اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی تربت حیدریه اظهار کرد:
هدف قانون گذار از فعالیت شوراها، کاهش فاصله مردم با مسئولان بوده و شوراها نقش ویژه ای در بیان و انتقال نیازهای جامعه روستایی به مسئولان بالادستی خود دارند.
وی افزود: منتخبان مردم در شوراها باید نیازها و مشکلات روستای خود را اولویت بندی کرده و با شناسایی ظرفیت ها، خلاقیت ها، پتانسیل ها و زیرساخت های موجود، گام های موثری در مسیر ارتقای وضعیت روستای خود بردارند.
وی افزود: با گذشت چهار دوره از عمر شورای اسلامی انتظار آن است که شورای دوره پنجم به بلوغ کامل رسیده باشد و در این دوره شاهد انسجام و کارآیی بیشتر در این نهاد مردمی باشیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز اعضای شوراهای اسلامی روستایی را به تلاش برای توسعه همه جانبه روستاها دعوت کرد و گفت: شورا باید نگاهی تصمیم گیر و تصمیم ساز به همه عرصه ها داشته باشد و نگاهش تنها محدود به شورا و دهیاری نباشد.
احمدعلی موهبتی افزود: حرکت آگاهانه به سمت شعارهای طرح شده در دوره تبلیغات انتخاباتی، حفظ امانتداری، آگاهی به قوانین موضوعه و اجرای دقیق آن، حرکت رو به جلو با نگاه به سند چشم انداز و نیز کمک گرفتن از نیروهای کاردان و خبره محلی، می تواند زمینه توسعه روستاها و جلب مشارکت مردم را فراهم آورد.
وی انتخاب دهیار خوب برای اجرای برنامه های شورا را، از اساسی ترین فاکتورهای تصمیم گیری شورا عنوان و اظهار کرد: دهیاران باید از خود گذشته باشد و منافع مردم را بر منافع شخصی ترجیح داده و نگاه عدالت محور را در همه حوزه ها جاری و ساری کنند تا بتوانند اعتماد مردم و مشارکت بیشتر آنان را جلب کنند.
امام جمعه تربت حیدریه نیز به اهمیت شوراها و تصمیمات درست آنان در راستای منافع مردم اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل شوراها اداره امور مردم به دست خودشان است.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: شوراها برای مشارکت مردم در عمران و آبادانی باید فرهنگ سازی کنند و خیلی به اعتبارات دولتی توجه نداشته باشند زیرا اعتبارات دولتی قطره چکانی است و خواسته های مردم با این اعتبارات اجابت نخواهد شد.
بخشدار مرکزی تربت حیدریه نیز گفت: در 54 روستای بخش مرکزی این شهرستان 164 نفر به عنوان اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی برگزیده شده اند که هفت نفر آنان زن و 157 نفر مرد هستند.
حسن قربانی با بیان اینکه 64 درصد اعضای شورای چهارم با رای مردم به شورای پنجم نیز راه یافته اند، افزود: در دوره چهارم شورا، 49 دهیاری در این بخش ایجاد شد که در این شاخص از 2 درصد به 94 درصد ارتقا یافتیم.
وی از شوراهای اسلامی خواست ضمن پرهیز از قانون گریزی، قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند و از تایید هرگونه قولنامه، مبایعه نامه و سایر اموری که به آن ها ارتباطی ندارد، خودداری کنند.
بخش مرکزی تربت حیدریه دارای 54 روستا، 49 دهیاری و 36 هزار نفر جمعیت روستایی و 130 هزار نفر جمعیت شهری است.
تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و 136 آبادی با جمعیت 69 هزار و 974 نفر است که از این تعداد 121 روستا جمعیتی بالای 20 خانوار دارند
حدود 70 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132

انتهای پیام /*

نظر شما