شناسهٔ خبر: 21003923 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی گلستان: درختان آسیب دیده جنگل سمارود طبق کتابچه فنی قطع می شود

صاحب‌خبر -

ابوطالب قزلسفلو روز شنبه در این ارتباط به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: درختان موصوف پس از نشانه گذاری در داخل 'پارسل' و انجام عملیات تولید، انباشت شده تا آماده حمل شود.
به گفته وی؛ همچنین حجم چوب موجود در تصویرهای منتشر شده مربوط به نقطه انباشت است که از نقاط مختلف جنگل طبق شیوه نامه ، جمع آوری شده است.
وی افزود: قطع این درختان آسیب دیده با رعایت مصوبه 16 دی سال 92 هیات دولت در خصوص برنامه بهینه سازی پایش، حفظ، بهره برداری و مدیریت جنگل های شمال انجام شده است.
قزلسفلو گفت: ماده 2 این مصوبه در خصوص تهیه طرح مدیریت منابع جنگلی در قالب شاخص ها و نشانگرهای مدیریت پایدار جنگل تعیین شده توسط وزارت جهادکشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می باشد.
وی افزود: همچنین ماده 6 مصوبه مربوط به نحوه نشانه گذاری است و این که باید در محل درختان آسیب دیده (ریشه کن، شکسته، افتاده و آفت زده) عملیات پرورشی انجام شود.
مدیرکل منابع طبیعی گلستان در ادامه با بیان این که صحبت هایی در خصوص توقف بهره برداری از جنگل های شمال مطرح است، گفت: این امر نیازمند ارائه لایحه از سوی دولت و تصویب قوانین جدید از سوی مجلس شورای اسلامی است وس از آن به طور قطع تغییر لازم در اقدام در این حوزه به انجام می رسد.
عبدالرحیم لطفی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان گلستان خرداد سال جاری در گردهمایی روحانیون گالیکش گفته بود: 198 هزار هکتار از جنگل های استان زیر پوشش طرح های جنگلداری در قالب 30 طرح است.
استان گلستان با بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت و واقع در شمال کشور دارای 452 هزار هکتار عرصه جنگلی است.
6204 /1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار دهنده: پری سالارنیا

انتهای پیام /*

نظر شما