شناسهٔ خبر: 21003204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

میزان زکات جمع‌آوری شده در آذربایجان غربی به ۱۱ میلیارد تومان رسید‌

R41361/P1377/S6,48/CT11

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال تا کنون میزان زکات جمع آوری شده در آذربایجان غربی به ۱۱ میلیارد تومان رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سید حامد ساجدی نژاد ظهر امروز در همایش زکات و فرهنگ جهادی که در محل سالن آمفی تئاتر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بالای این استان در حوزه کشاورزی اظهار داشت: آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور است و نقش اساسی در سفره مردم دارد.

وی گفت: علت برگزاری این همایش در آذربایجان غربی این است که این استانید نخست تولیدات کشاورزی کشور بوده و قطب تولید اقلام زکوی از جمله گندم و کشمش است.

ساجدی نژاد عنوان کرد: فریضه زکات از صدر اسلام و بلکه پیش از آن در بین مردم مرسوم بوده و همه انبیا علاوه بر اینکه بر آن توصیه می‌کردند مأمور به اخذ زکات از مردم نیز بودند.

وی افزود: در سال 96 قریب به 11 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که بیش از 84 درصد این زکات در مصرف فقرا بکار رفته و مابقی در حوزه‌های عمرانی و عام المنفعه صرف شده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این گردهمایی همایش زکات و فرهنگ مدیریت جهادی نامگذاری شده است زیرا نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه تنها با اعمال یک روحیه بسیجی و مدیریت جادی ممکن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زکات فریضه‌ای در تراز نماز است و باید تلاش شود همانطوری که فریضه نماز به همت مردم و مسئولین در کشور نهادینه شد زکات هم باید در جامعه جایگاه خود را بیابد.

ساجدی نژاد اظهار داشت: گسترش فرهنگ زکات یک مدیریت جهادی می‌طلبد و باید همه در این مسیر جهاد کنند تا با همگانی شدن آن هم از آزمایش الهی سربلند بیرون آمده و هم ریشه فقر از جامعه برکنده شود.

انتهای پیام/

نظر شما