شناسهٔ خبر: 21001475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برخورد با ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی در سواحل مازندران

معاون امنیتی سیاسی استانداری مازندران: پلاژدارانی که قوانین و ضوابط را رعایت نمی کنند به مراجع قضایی معرفی و با آنها برخورد جدی شود.

صاحب‌خبر -
برخورد با ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی در سواحل مازندران به گزارش خبر گزاری صدا وسیما، علیرضا یونسی در چهارمین جلسه ستاد اجرایی طرح های سالم سازی استان مازندران در سالن اجتماعات مجتمع کشاورزی بابلسر افزود: در  سواحل مازندران اقدامات خوبی در حوزه های مختلف صورت گرفت و شاهد رشد کیفی در امر بهسازی و بازسازی سواحل ،نظارت ،ارائه خدمات فرهنگی ،امنیتی و انتظامی بودیم.

 وی با بیان اینکه مهم ترین اهداف ما در بحث طرح های سالم سازی دریا کاهش غریق بود،عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که ناجیان ما در گذشته با آن مواجه بودند تاخیر و عدم دریافت حقوق ماهیانه  بود که این امر بر فعالیت ناجیان و تعطیلی طرح ها تاثیر زیادی داشت تا اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اعتبارات خوبی از سوی وزارت کشور برای حقوق ناجیان تخصیص یافت .

معاون امنیتی سیاسی استانداری مازندران با اشاره به اوج مسافران تابستانی در شهریورماه بیان کرد:  جلسات طرح سالم سازی دریا با حضور فرمانداران تشکیل شود و از اولویت نخست فرمانداران ساحلی، بازدید از طرح ها باشد.

یونسی اعلام کرد: هفته آینده حقوق ناجیان غریق پرداخت می شود و تاخیر در پرداخت حقوق ناجیان به خاطر وجود مشکلات مالی دولت می باشد که با پیگیری های انجام شده امیداریم این مشکل هر چه زودتر حل شود.

این مسئول با تاکید به اینکه فرمانداران طرح ها را از نزدیک بازرسی و نتایج بازدید خود را برای ما ارسال کنند،اظهار کرد: با هرگونه ناهنجاری اخلاقی در سطح سواحل برخورد شود و با ایجاد فضایی مهیج ،بانشاط و امن زمینه جذب مسافر و گردشگر را فراهم کنیم.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران تصریح کرد: طبق دستورالعمل ارسالی ،تمام فرمانداران و دستگاههای اجرایی موظف هستند برای ایجاد امنیت بیشتر به نیروهای انتظامی در دو حوزه مادی و غیرمادی خدمات رسانی کرده و بازسازی کلانتری های سطح شهرستان را در دستور کار خود قرار دهند.

یونسی تاکید کرد: هر شهرستانی بانک اطلاعاتی برای خود تعریف کرده و تمام مشخصات ویلاها و  شهرک ها را ثبت کنند و یک نسخه از آن را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در این نشست از فعالیت 920 ناجی در 375 نقطه از سواحل مازندران که در حال خدمت رسانی به مسافران تابستانی هستندخبرداد.و گفت : تجربه نشان داده است توجه به رفاه و آسایش ناجیان موجب کاهش آمار غریق در سطح سواحل می شود.

وی افزود: برای کاهش آمار غریق ضمن اینکه همه دستگاه های اداری باید پای کار بیایند لازم است،اعتبارات ملی نیز به این امر اختصاص یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه با کاهش تعداد ناجی در سطح سواحل مازندران مواجه هستیم،  عنوان کرد: در حال حاضر 920 ناجی در 375 نقطه از سواحل مازندران در حال خدمت رسانی به مسافران هستند.

حسین زادگان با اشاره به عدم پوشش دهى مناسب ناجیان غریق در بخش های خصوصی با بیان اینکه 70درصد از بخش های خصضوصی فاقد ناجی هستند ، اظهار کرد: بیشترین غریق سواحل مازندران در بخش های خصوصی و شهرک ها اتفاق می افتد.

وی با اعلام اینکه برای اوقات فراغت مسافران در بیرون از سواحل برنامه ریزی شود،برگزاری نخستین المپیاد ورزشی آبی و ساحلی شهرستان بابلسر را طرحی موفق و نمونه در سطح استان دانست.

این مسئول در پایان گفت: با اقدامات انجام شده از ابتدای طرح سالم سازی دریا تا کنون نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 20درصد کاهش غریق مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی مازندران در این جلسه گفت: اولویت نخست پلیس در سطح سواحل پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و ارتقا امنیت است.
 
سید محمود میرفیضی  با بیان اینکه اوج سفرهای تابستانی در شهریورماه است،اظهار کرد: مسئولان نسبت به ساماندهی و متمرکز نمودن اسکان مسافران و ارائه خدمات مناسب با استفاده از امکانات موجود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در سطح سواحل وظایف سنگینی بر عهده دارد،گفت: انتظار پلیس از مردم و مسافرانی که برای استفاده از مواهب الهی به استان مازندران سفر می‌کنند، رعایت هنجارها و حفظ ارزش‌های اسلامی است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه انتظار ما از مسافران توجه به هشدارهای ناجیان غریق و نیروهای امنیتی در سطح سواحل است،عنوان کرد: هدف ما ارتقا امنیت و آرامش در سطح سواحل است.

میرفیضی با بیان اینکه تمام دستگاههای ذیربط به ارزیابی عملکرد سطح سواحل پرداخته و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند،خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه فرهنگی اجتماعی، تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی از مهم‌ترین موضوعات فرهنگی انتظامی استان برای اجرای طرح سالم‌سازی دریا است.

وی با توجه به اقدامات انجام شده در نقاط آسیب پذیر به کمبود امکانات زیرساختی و بهداشتی در سطح سواحل اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مهم ترین مشکل ما در سطح سواحل عدم ساماندهی جت اسکی، چهارچرخ ، اسب سواران و غیره است که دریافت هزینه های مازاد موجب نارضایتی مسافران شده است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به بکارگیری ماموران انتظامی در طرح ها و با بیان اینکه مامور انتظامی صرفا جزء نیروهای انتظامی نیستند بلکه کسانی هستند که امنیت را در سواحل برقرار می کنند،اظهار کرد: یکی از معضلات ما در شهرک های ساحلی ،هنجارشکنی بعضی از مسافران است که باید جدی گرفته شود.

میرفیضی در پایان گفت: نخستین اولویت ما در سطح سواحل پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و ایجاد فضای امنیت روانی در بین مسافران است.

نظر شما