شناسهٔ خبر: 20999986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

استاندار قزوین عنوان کرد؛

عدم توانایی مدیران استان در اتمام پروژه‌های میلیاردی/ آماده پاسخگویی به تخلفات انتخاباتی هستیم

استاندار قزوین در پاسخ به سوالات پیرامون تخلفات گسترده در انتخابات و ماجرای تفهیم اتهام خود توضیح داد: تخلفات انتخاباتی را جدی نگیرید؛ ما را هم هر جا بخواهند برای پاسخگویی حاضر می‌شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص،، نشست خبری فریدون همتی استاندار قزوین به مناسبت هفته دولت با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

همتی در ابتدای این جلسه به سخنرانی پیرامون کارنامه ۴ ساله دولت در سطح کلان کشور و اجرای این سیاست‌ها در استان پرداخت و بیکاری را به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسوولین دانست و مانند سایر جلساتی که تا کنون با اصحاب رسانه داشته است بر ایجاد ۲۲ هزار شغل در استان در عرض یک سال و اثرات مثبت آن تاکید کرد.

در ادامه این جلسه فرصتی برای طرح سوالات خبرنگاران از استاندار اختصاص یافت؛ خبرنگاران به طرح سوالات مختلفی از پروژه‌های کلان نیمه‌کاره در استان تا تخلفات انتخاباتی و احضار فریدون همتی به دادسرای کارکنان دولت و تفهیم اتهام در زمینه تخلفات انتخاباتی پرداختند.

همتی در جواب سوالاتی در زمینه انتخاب شهردار قزوین گفت: مسئله استقرار شهردار برای ما مهم است و باید افراد واجد شرایط برای این مسوولیت سنگین انتخاب شوند.

وی تصریح کرد: اگر افراد ضعیف و ناکارآمد روی کار بیایند قطعا در خدمت‌رسانی به مردم و مدیریت شهری دچار مشکل خواهیم شد؛ باید سابقه و کارنامه افراد به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

این میزها اگر ماندنی بود که به ما نمی‌رسید

همتی با اشاره به زمزمه‌های برکناری خود از سمت استانداری قزوین عنوان کرد: به هر حال این میزها اگر ماندنی بود که به ما نمی‌رسید؛ من می‌گویم هر مدیری در روز معارفه خود باید در نظر داشته باشد که روزی هم باید این جایگاه را ترک کند، دیر یا زود.

استاندار قزوین با بیان اینکه مهم این است که مدیران کارنامه مثبتی از خود به جا بگذارند گفت: دولت در مورد تغییر مدیران تصمیم‌گیری می‌کند اما باید تا آخرین لحظه کار خود را با قوت انجام دهیم.

وی ادامه داد: تغییر مدیران یک امر طبیعی در دولت دوازدهم است که استان هم از این روند تبعیت می‌کند.

نماینده دولت در استان قزوین ابراز کرد: مهمترین مسئله در این برهه انجام و رسیدگی جدی به کارهاست تا مردم از ما راضی باشند و مدیران به دلیل تغییرات موجود نباید دچار سستی در امورات شوند.

همتی با تصریح بر اینکه ملاک اصلی برای انتخاب مدیران هماهنگی با سیاست‌های دولت و کارآمدی است گفت: در این دوره جدید تمام تلاشمان این است تا در انتخاب‌ها کمتر به خطا برویم و افراد شایسته را روی کار بیاوریم.

مدیران متعصب، ناتوانی خود را در اجرای پروژه‌های میلیاردی استان بپذیرند

استاندار قزوین با اشاره به بلاتکلیفی برخی پروژه ها در استان ابراز کرد: این مشکلی است که هم در سطح کلان و هم در استان با آن مواجه هستیم.

وی توضیح داد: متاسفانه برخی از مدیران از روی تعصب بی‌جا و عدم توانایی در اتمام پروژه، نمی‌پذیرند که طرح‌ها را به بخش‌های خصوصی و کارآمد واگذار کنند که این امر باعث شده شاهد رکود پروژه‌های میلیاردی در استان باشیم.

این مسوول تاکید کرد: یکی از خواسته‌های اصلی دولت از مدیران اعتقاد به واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است.

نماینده دولت در استان قزوین در پاسخ به چرایی عملیاتی نشدن فرودگاه قزوین گفت: این پروژه را شهرداری نتوانست تامین مالی کند و منقضی شد.

همتی در جواب به اقدامات مدنظر در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و افسردگی در قزوین بیان کرد: نشاط و شادی فقط با برگزاری کنسرت ایجاد نمی‌شود و همه برنامه‌های فرهنگی به اندازه خود از این ظرفیت برخوردارند.

تخلفات انتخاباتی را فریاد زدیم!

وی در مورد این سوال که چرا مدیران ناکارآمد در استان برکنار نمی‌شوند در حالی که استاندار در جلسات مختلف با آن‌ها اتمام حجت کرده است، گفت: در دوره جدید تصمیم داریم با مدیران به صورت جدی صحبت و تعیین تکلیف کنیم.

استاندار قزوین در پایان در پاسخ به سوالات پیرامون تخلفات گسترده در انتخابات و ماجرای تفهیم اتهام خود توضیح داد: تخلفات انتخاباتی را جدی نگیرید و نگران نباشید؛ تخلفات خاصی رخ نداده و هر موضوعی هم که هست روند قانونی خود را طی می‌کند و ما را هر جا بخواهند برای پاسخ‌گویی حاضر می‌شویم.

در این میان مدیر مسوول پایگاه خبری صبح قزوین ابراز کرد که چطور از تخلفات انتخابی استان اظهار بی‌اطلاعی می‌کنید در حالی که رسانه‌ها در آن ایام خبرهای بسیاری در این زمینه منتشر کردند و در واقع این تخلفات را فریاد زدیم!

استاندار در واکنش به این اظهارات در کمال خونسردی عنوان کرد: من تقریبا کانال‌ها و اخبار را دنبال می‌کنم اما تخلف چشمگیری را ندیدیم و بهتر است رسانه‌ها دیگر به این موضوعات نپردازند.

انتهای پیام/

نظر شما