شناسهٔ خبر: 20999113 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماینده آمریکا در سازمان ملل با یوکیا آمانو دیدار می کند

نماینده آمریکا در سازمان ملل با یوکیا آمانو و دیگر مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو می کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما ، نماینده آمریکا در سازمان ملل با یوکیا آمانو مدیرکل و دیگر مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعدازظهر امروز چهارشنبه در مقر آژانس در وین پشت درهای بسته دیدار و گفتگو می کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما از وین، نیکی هیلی پیش از سفر به وین در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست با ذکر این مطلب که ما هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم، گفت : رئیس جمهور هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده است. آنچه اکنون انجام می‌دهیم تلاش برای پیدا کردن هر چه بیشتر اطلاعات است.
وی با اشاره به اینکه دیدارهای امروزش با مقامات آژانس برای پیدا کردن پاسخی برای سوال‌های آمریکا درباره وسعت و تاثیر بازرسی و نظارت‌های آژانس است، گفت: این بدان معنی نیست که آمریکا از پیش قضاوت کرده است که ایران به متن توافق هسته‌ای پایبند بوده یا نبوده است.
نمایندگی آمریکا در سازمان ملل همچنین اعلام کرده است که نیکی هیلی تصمیم ندارد بعداز دیدار با مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی نشست خبری برگزار کند و با خبرنگاران گفت وگو نماید.
در حالیکه آژانس بین المللی انرژی اتمی در شش گزارش خود پایبندی ایران به برجام را مورد تأیید قرار داده است نیکی هیلی در گفت وگوی دیگر با خبرگزاری رویترز می گوید که هدف از این سفر، این است که واشنگتن بفهمد آیا آژانس از سایت‌های نظامی ایران برای راستی آزمایی پایبندی این کشور به توافق هسته‌ای بازدید خواهد کرد یا نه.

نظر شما