شناسهٔ خبر: 20994157 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

آغاز آئین تحلیف اعضای پنجمین دوره‌ شورای اسلامی شهر تبریز

هیات رئیسه جدید شورای اسلامی شهر تبریز انتخاب شدند

نصر: به دنبال برگزاری آئین تحلیف اعضای پنجمین دوره‌ شورای اسلامی شهر تبریز هیات رئیسه جدید این شورا انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، این آئین تحلیف صبح امروز(چهارشنبه) در عمارت تاریخی شهرداری تبریز با حضور فرماندار تبریز و «شهاب‌الدین بی‌مقدار» نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
 رحیم‌شهرتی‌فر، فرماندار تبریز در این آئین گفت: نهاد شورا در کشورمان نشأت گرفته از آیات قرآنی و روایات معصومان(ع) است که تأکید فراوانی بر مشورت در امور داشتند.
 وی با بیان این‌که نخستین دوره‌ی شورای اسلامی شهر از سال ۷۸ آغاز شد، اظهار کرد: در زمان دولت اصلاحات شورا آغاز به کار کرد و توانست به‌عنوان یک قوه مقننه جایگاهش را میان سایر نهادهای حکومتی پیدا کند.
وی با اشاره به همزمانی آغاز فعالیت شوراها با هفته دولت، خاطرنشان کرد: این تقارن را به فال نیک گرفته و امیدواریم همه اجزای نظام در راستای پیشبرد اهداف یکدیگر را یاری کنند.
 شهرتی‌فر با بیان این‌که انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز در نهایت صحت و سقم برگزار شد، گفت: مشارکت مردم در این دوره از انتخابات چشمگیر بود، به ‌ طوری که میزان مشارکت مردم ۶۰.۹۲ درصد بود و میزان مشارکت در دوره چهارم شورا ۵۷.۱۲ درصد بود.
 وی تصریح کرد: از نظر مدرک تحصیلی نیز شورا در این دوره رشد داشته است، به طوری‌که ۶۳ نفر با مدرک دکتری ثبت‌نام کرده بودند.
 فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: در آستانه‌ی رویداد بزرگ «تبریز ۲۰۱۸"» قرار داریم و نقش شهرداری و شورای شهر تبریز در نشان دادن جایگاه تبریز به جهانیان موثر است.

این گزارش حاکی است، در این جلسه شکور اکبر نژاد به عنوان رئیس، سونیا اندیش به عنوان نائب رئیس، آجودان زاده به عنوان دبیر اول، کریم صادق زاده به عنوان دبیر دوم و سخنگو و محرم محمدزاده به عنوان خزانه دار انتخاب شدند.

انتهای پیام/

نظر شما