شناسهٔ خبر: 20986826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی تهران:

شهید «محسن حججی» جزو آزادگان شهید است

گروه اجتماعی: حجت الاسلام صالح آبادی شهید «محسن حججی» را جزو آزادگان شهید دانست و یادآور شد: این شهید بزرگوار در چنگال دشمن با صلابت ایستاد و کوچکترین ترسی در نگاه نافذش نمایان نبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر صالح آبادی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان تهران امروز، 31 مرداد در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 15 شهید آزاده و 135 آزاده متوفی استان گیلان که همزمان با سالروز شهادت امام جوادالائمه(ع) در مسجد قدس رشت برگزار شد، با اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ»، اظهار کرد: آزادگان عزیز به ویژه شهدای آزاده به اباعبدالله الحسین(ع) اقتدا کردند و قدم در مسیر رضای خدای متعال گذاشتند.

وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران با خدا معامله کردند، افزود: خداوند با مومنین معامله می کند و چیزی از آنان می خرد و در مقابل چیزی به آنان عطا می کند. در واقع خداوند متعال جان و مال مومنین را با بهشت معامله می کند و لذا مومنین راستین معامله پرسودی دارند.

این کارشناس دینی با اشاره به نهج البلاغه امام علی(ع)، بهشت را بهای جان انسان دانست و تصریح کرد: ارزش وجودی انسان بسیار بالاست و فقط بهشت می تواند برای وجود انسان مومن بهای مناسبی باشد. انسان نباید جان، عمر، سرمایه زندگی، عزت و آبروی خود را به کمتر از بهشت بفروشد. شهدای گرانقدر خوب متوجه شدند که در مقابل اهدای جان شیرین خود از خدا بهشت را دریافت می کنند.

حجت الاسلام صالح آبادی مقام رضوان الهی را بالاتر از بهشت دانست که نصیب مومنین می شود و گفت: شهدا خالصانه و به تاسی از ائمه اطهار(ع) جهاد فی سبیل الله کردند و اخلاص افضل اعمال است. آزادگان عزیز نیز که سال های سال در زندان های دژخیمان بعثی مقاومت کردند، مخلص بودند و قدم در جای پای ائمه بزرگوار گذاشتند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی تهران با بیان اینکه آزادگان برای حفظ عزت، عظمت و سربلندی ملت بزرگ ایران در دوران اسارت تمام سختی ها و شکنجه ها را متحمل شدند، عنوان کرد: آزادگان ذره ای در مقابل خواسته های دشمن تسلیم نشدند، کوتاه نیامدند، ضعف نشان ندادند و ملت ایران را سرافکنده نکردند.

وی با اشاره به سال های اسارت و سختی های آن دوران، اضافه کرد: آزادگان در دوران اسارت با وجود همه دشواری ها برای امام حسین(ع) عزاداری می کردند، نماز جماعت به پا می داشتند و به وظایف شرعی مقید بودند. برای بعثی ها بسیار سنگین بود که تعدادی اسیر بدون هیچ قدرتی در چنگال دشمن ستمگر و تا بن دندان مسلح، با چنین قدرت و صلابت روحی از ایمان خودشان دفاع می کنند و لذا برای تحت فشار قرار دادن اسرا آب و غذا را قطع می کردند.

حجت الاسلام صالح آبادی با بیان اینکه آزادگان با روحی بزرگ و ایمانی قوی مقابل فشارهای دشمن ایستادند، خاطرنشان کرد: آزادگان جسمشان اسیر دشمن بود، اما روح و منطق آنان بر دشمن غلبه داشت و لذا با چنین روحیه ای مقاومت و ایستادگی کردند.

وی شهید «محسن حججی» را جزو آزادگان شهید دانست و یادآور شد: شهید حججی ابتدا به اسارت دشمن جنایتکار درآمد و در اسارت به شهادت رسید. این شهید بزرگوار در چنگال دشمن با صلابت ایستاد و کوچکترین ترسی در نگاه نافذش نمایان نبود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی تهران با بیان اینکه آزادگان در اوج صلابت، استقامت و بزرگمردی هستند، خاطرنشان کرد: آزادگان اندکی دلهره در وجودشان رخنه نکرد و دوران اسارت را با توکل بر خداوند متعال و با وحدت و صمیمیت گذراندند. حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی یکی از شهدای آزاده ای است که با شعار «پاک باش و خدمتگزار» به آزادگان درس زندگی، درس مقاومت، درس انسانیت، درس ایمان و درس تقوا داد.

وی پاک بودن و خدمتگزاری را مصداق تقوا و نیکوکاری دانست و متذکر شد: امام علی(ع) در نهج البلاغه شاخصه انسان مومن را تقوا و نیکوکاری می داند لذا اگر شعار «پاک باش و خدمتگزار» را در زندگی پیاده کنیم، اهل تقوا و نیکوکاری می شویم.

حجت الاسلام صالح آبادی با تاکید بر لزوم دوری از معصیت و حرام و گرایش به نیکوکاری و خدمت به دیگران با هدف نجات انسان ها، گفت: همه آزادگان در این مسیر قدم بر می داشتند و شهدای آزاده در این مسیر پیشگام هستند. آزادگان متوفی هم شهادت گونه به لقاءالله پیوستند و قطعا رحمت حق شامل حال آنان خواهد شد.

وی با اشاره به روایتی از حضرت جوادالائمه(ع)، بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: در جامعه احساس مسئولیت کنید و نگذارید ارزش هایی را که پیامبر(ص)، ائمه هدی(ع)، علمای بزرگوار دین، امام راحل، شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان به وجود آوردند، به فراموشی سپرده شود. متاسفانه جامعه امروز به شدت به سوی دنیاگرایی در حال حرکت است و برخی دوست دارند که ما امر به معروف و نهی از منکر نکنیم؛ این در حالی است که شهدا رفتند تا ارزش های دینی و اخلاقی را در جامعه حاکم کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی تهران با تصریح بر اینکه انسان مومن در مقابل معاصی دیگران بی تفاوت نیست، خاطرنشان کرد: برای دعوت دیگران به حرکت در مسیر الهی، ابتدا باید خودمان مراقب باشیم و از مسیر دور نشویم.

وی عنوان کرد: آزادگان سال های سال در چنگال دشمن مقاومت و ایستادگی کردند و در نهایت با عزت، افتخار و سرافرازی وارد کشور اسلامی شدند. در واقع این عزیزان در سخت ترین شرایط بودند اما کلمه ای نگفتند که مطلوب دشمن باشد و لذا برخی در همان دوران به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان در غربت به خاک سپرده شد.

نظر شما