شناسهٔ خبر: 20985276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان‌ زنجان‌:

شهید حججی در راه دفاع از مسجد شربت شهادت نوشید‌

R41375/P1377/S6,59/CT11

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان‌ زنجان‌ با اشاره به اینکه شهید حججی در راه دفاع از مسجد شربت شهادت نوشید، گفت: مسجد بهترین سنگر در مقابل جنگ نرم دشمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم‌ از زنجان، حجت‌الاسلام علی متین عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز مسجد در امامزاده سید ابراهیم(ع) اظهار داشت: ما با ارزش‌های دینی خود کمتر آشنا هستیم و اگر بهتر اطلاعات داشتیم هیچ وقت نماز خود را در خانه اقامه نمی‌کردیم.

وی به نقش پر رنگ صدا و سیما در فرهنگ‌سازی نماز در خانواده اشاره و عنوان کرد: صدا و سیما مسئولیت مهمی در افزایش فرهنگ نماز در جامعه دارد و باید فرهنگ مسجد رفتن را به جامعه بیاموزد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان‌ زنجان‌ گفت: هیئت امنای مساجد، فرماندهان‌ پایگاه‌ها و ائمه جماعات باید به قدری باهم صمیمی باشند تا رفت و آمد خانوادگی داشته باشند.

وی با اشاره به شهادت شهید محسن حججی خاطرنشان کرد: شهادت این جوان نشان داد حتی می‌توانیم بعد از دفاع مقدس شهید پرورش دهیم و شهید حججی خروجی مسجد است و سرانجام در راه دفاع از مسجد شربت شهادت نوشید.

متین مساجد را بهترین سنگر در دفاع مقابل جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن خواند و گفت: باید در مساجد گلبانگ مرگ بر آمریکا شنیده شود چون قرآن بر ظالمین لعنت فرستاده است.

وی با اشاره به فرارسیدن عید غدیر گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط بنیاد بین‌المللی غدیر مقرر است در روز عید غدیر در سطح استان 50 مسجد اطعام نذری بدهند.

فخرالدین خدابنده‌لو، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این مراسم با تبریک روز مسجد به همه مسلمین اظهار داشت: مسجد خانه خدا است و سعادت می‌خواهد تا کسی بتواند در این مکان مقدس خدمت کند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن عید غدیر هستیم، گفت: غفلت از غدیر سبب شد که تکفیری‌ها و داعش به وجود آیند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان زنجان با بیان اینکه مساجدی که به نام حضرت علی(ع) نامگذاری شده‌اند در عید غدیر اطعام نذری کنند، تصریح کرد: باید نام علی(ع) همیشه در مملکت علوی پررنگ باشد.

وی با تاکید بر جمله حضرت امام(ره) که فرمودند مسجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنید، ابراز کرد: مسجد امید یک محله است و تمام‌ مشکلات یک شهرک یا یک منطقه باید در مسجد حل شود.

خدابنده‌لو با تأکید بر مسجدمحوری در برنامه‌های محلات بیان کرد: هیئت امنا باید پیگیری کنند تا تمام برنامه‌ها باید در مساجد برگزار شود و جوانان جذب مساجد شوند.

وی با بیان اینکه از مساجد فعال در این برنامه تقدیر می‌شود، گفت: باید مساجد در کشور جمهوری اسلامی به گونه‌ای عمل کنند که جذب حداکثری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما