شناسهٔ خبر: 20985094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مخالفان و موافقان طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل در شوراهای عالی چه گفتند؟

جمعی از نمایندگان مجلس به بیان اظهارات خود در مخالفت و موافقت با عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی پرداختند.

صاحب‌خبر -

مخالفان و موافقان طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل در شوراهای عالی چه گفتند؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان بررسی طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی برخی از نمایندگان به بیان نظرات مخالف و موافق خود پرداختند.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مخالفت با این طرح اظهار داشت: این طرح اساسا نیاز است و مخالفتی با آن نداریم چرا که در سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری هم تصریح شده است.

وی ادامه داد: تنها مخالفت بنده با این طرح آن است که جای شورای انقلاب فرهنگی در میان شوراهای عالی خالی است که باید این مسئله اصلاح شود.

جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در مخالفت با این طرح تصریح کرد: بنده با اهداف ، فعالیت‌ها و فلسفه وجودی سازمان پدافند غیرعامل کشور مخالف نیستم چرا که کاری عقلانی و مورد نیاز کشور است اما معتقدم که از دل این رهیافت انحرافی در دیگر وظایف نیروهای کشور به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه تنوع وظایف نیروهای کشور بعضا موجب شده که آنان در جلسات شوراهای عالی کشور حضور نیابند گفت: حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل در چند شورای عالی کشور ضرورتی ندارد و بهتر است که وی به دنبال پیاده کردن سیاست‌ها و منویات ابلاغی مقام معظم رهبری باشد.

ولی ملکی نماینده مردم مشکین‌شهر در مخالفت با طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی اظهار داشت: این طرح ظاهرا یک قانون ساده است اما در عمل موانع بسیاری را ایجاد می‌کند. 

وی با ابراز تاسف از اینکه ایران مقررات دست و پاگیر زیادی دارد، گفت: برای تسریع در کارها باید افرادی در شوراهای عالی کشور وجود داشته باشند که بتوانند نظرات کارشناسی ارائه دهند اما هر عضوی که به این شوراها اضافه می‌شود منجر به طولانی‌تر شدن روند رسیدگی به امور می‌گردد.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در موافقت با طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی گفت:‌ همه می‌دانند که ماموریت‌های پدافند غیرعامل کشور ملی و فرابخشی است. 

وی با بیان اینکه از نظر اداری و بنابر قانونی که ما در مجلس تصویب کردیم سازمان پدافند غیرعامل در تراز وزارتخانه‌ها است، تصریح کرد: از نظر ساختاری هم نگاه ویژه‌ای به این مجموعه است و ما  این سازمان را به مثابه یک نیروی مهم تلقی می‌کنیم. 

نماینده مردم محلات با بیان اینکه بر این اساس باید  اختیارات و زمینه تاثیرگذاری سازمان پدافند غیرعامل را افزایش دهیم، خاطر نشان کرد: برای تحقق اهداف این سازمان باید رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عضو شوراهای عالی شود و حق رای داشته باشد.

کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در موافقت با این طرح اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل یک نهاد حاکمیتی کشوری و لشکری برای افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری در مدیریت بحران و بالا بردن سطح پایداری ملی در برابر تهدیدات است.

وی با بیان اینکه طی دوره‌های گذشته مجلس کمک‌های خوبی برای تقویت سازمان پدافند غیرعامل انجام داده است، گفت: سازمان پدافند غیرعامل به دنبال افزایش امنیت کشور است و خوشحالیم که نیروهای کشوری و لشکری هم در تقویت این سازمان تلاش می‌کنند.

حسن کامران در موافقت با طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی اظهار داشت: علت وجودی پدافند غیرعامل در هر کشور مصرح شده است و فقط مختص ایران نیست. 

وی تاکید کرد: ما باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی به نفع نظام است یا خیر که قطعا به نفع نظام است.

انتهای پیام /

نظر شما