شناسهٔ خبر: 20983284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در دیدار معاون استاندار و مدیر شرکت آلمانی اعلام شد

آمادگی یک شرکت آلمانی برای راه‌اندازی خط تولید بتن سبک در خراسان‌شمالی

R7719/P41362/S6,55/CT12

مدیر بازرگانی شرکت ورهان آلمان آمادگی این شرکت را برای ساخت و راه‌اندازی خط تولید بتن سبک یا گازی اتوکلاو شده در استان خراسان‌شمالی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ به‌نقل از روابط‌عمومی استانداری خراسان‌شمالی، محمود دلپسند در دیدار با مدیر بازرگانی شرکت ورهان آلمان اظهار داشت: فعالان صنعت و تکنولوژی آلمان از تلاش و پشتکار بالایی برخوردارند و فضای اقتصادی ایران هم برای سرمایه‌گذاری مشترک با این کشور قابل اعتماد است.

وی ایجاد امنیت، ثبات و تضمین سرمایه‌گذاری را برای انجام کار مشترک الزامی دانست و افزود: ایران اصل سرمایه و سود سرمایه‌گذاران را تضمین می‌کند که می‌تواند نقطه قوتی برای جلب مشارکت‌های خارجی باشد. زمین مورد نیاز ساخت و راه‌اندازی خط تولید بتن سبک را از اراضی دولتی تامین می‌کنیم.

وی تصریح کرد: نیروی کار متخصص، موقعیت جغرافیایی مناسب صادرات به کشورهای آسیای میانه، منابع انرژی و گاز ارزان قیمت و ظرفیت مناسب برای تولید صنایع فولادی، از ویژگی‌های استان خراسان‌شمالی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.

دلپسند در ادامه به درخواست‌های متقابل استان در این همکاری دو جانبه اشاره داشت و افزود: انتظار داریم شرکتVerHan نیز از دانش و فناوری نوین برای راه‌اندازی این خط تولید استفاده و این تکنولوژی را برای ارتقاء توان و دانش فنی استان انتقال دهد و از توان نیروهای بومی متخصص در روند ساخت این خط تولید بهره‌مند شود.

در ادامه این دیدار، «آرنه هوولمان» مدیر بازرگانی شرکت ورهان آلمان نیز از ایجاد زمینه همکاری مشترک با ایران به ویژه استان خراسان‌شمالی ابراز خرسندی کرد و ایران را کشوری مناسب برای ساخت و راه‌اندازی خط تولید بتن گازی اتوکلاو شده AAC دانست.

گفتنی است، محصول بتن سبک (AAC‌) نسبت به آجر از قیمت بسیار کمتری برخوردار است. از ویژگی‌های منحصربه فرد آن هم سبک‌‌کردن وزن ساختمان، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، عایق‌بودن در برابر حرارت و صوت، سهولت در حمل‌و‌نقل و کاهش خسارات انسانی و غیرانسانی در زمان وقوع زلزله است.

انتهای پیام/

نظر شما