شناسهٔ خبر: 20979719 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ناتو از تصمیم ترامپ درباره ارسال نیروی نظامی بیشتر به افغانستان استقبال کرد

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو از سخنان بامداد امروز سه‌شنبه رئیس‌جمهور آمریکا و تاکید ضمنی او بر اعزام تعداد بیشتری از نظامی به افغانستان، استقبال کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که حدود 16 سال از حضور نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان می‌گذرد، حالا دبیرکل ناتو از تاکید دونالد ترامپ بر اعزام نظامیان بیشتر به این کشور جنگ زده استقبال کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود اعلام کرد گرچه در ابتدا خواستار خروج نظامیان کشورش از افغانستان بوده اما تأکید کرد که به این نتیجه رسیده که خروج شتابزده از این کشور به قدرت گرفتن تروریست‌ها می‌انجامد.

دونالد ترامپ در سخنرانی بامداد امروز سه شنبه خود زمینه را برای استقرار هزاران نظامی آمریکایی دیگر در افغانستان فراهم آورد و از وعده‌های پیشین خود مبنی بر اینکه هرچه سریعتر قصد پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا را دارد، عقب‌نشینی کرد.

حالا دبیرکل ناتو به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داده است.

به گزارش رویترز، «ینس استولتنبرگ» از تصمیم دونالد ترامپ برای حفظ نظامیان آمریکایی در افغانستان و همچنین اعزام نظامیان بیشتر به این کشور استقبال کرد.

وی گفت: «ناتو همچنان به افغانستان کاملا متعهد است و من از صحبت کردن با وزیر(دفاع جیمز) متیس و متحدان و شرکای بین‌المللی‌مان برای مسیر پیش رو استقبال می‌کنم».

دبیرکل ناتو تاکید کرد این ائتلاف نظامی غربی 12000 نظامی در افغانستان دارد و 15 کشور هم متعهد به اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان شده‌اند.

انتهای پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما