شناسهٔ خبر: 20977562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشییع پیکرهای 2 شهید گمنام در صحنه کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا- مراسم تشییع پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح سه شنبه با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و خانواده های معظم شهدا در شهر میانراهان از توابع شهرستان صحنه در استان کرمانشاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم تشییع و تدفین پیکرهای این 2 شهید گمنام در گلزار شهدای شهر میانراهان صحنه برگزار شد و مردم قدرشناس این منطقه وداعی باشکوه با این شهدا داشتند.
یکی از این شهدا 17 سال سن داشت که سال 1363 در عملیات بدر واقع در شرق دجله عراق به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
شهید گمنام دیگر نیز با 22 سال سن، در عملیات کربلای 4 که سال 65 در جزیره سهیل انجام شد به شهادت رسید.
مداحی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، ادای احترام نظامی به پیکر این شهدای گمنام و به صدا درآوردن ساز و دهل کردی (چمری) به نشانه عزا از جمله برنامه هایی بود که پیش از مراسم خاکسپاری این شهید گمنام انجام شد.
جعفر همتی مشاور عالی استاندار کرمانشاه، حجت الاسلام عسگری مدیرکل بنیاد شهید استان، سرهنگ علی مراد محمدی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، برخی از ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان های واقع در شرق استان و جمعی دیگر از مسئولان در این مراسم حضور داشتند.
همچنین در روزهای آتی یک شهید گمنام 21 ساله دیگر که وی نیز در عملیات بدر واقع در شرق دجله سال 63 به شهادت رسیده قرار است در پادگان شهید رجایی واقع در سراب نیلوفر کرمانشاه به خاک سپرده شود.
روز گذشته نیز شهید والامقام دیگری که 21 ساله بوده و در عملیات بدر، سال 1363 در شرق دجله کشور عراق به مقام شهادت نائل آمده بود در پادگان امام حسن مجتبی (ع) واقع در کیلومتر پنج جاده کرمانشاه - بیستون تشییع و به خاک سپرده شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت از دوران دفاع مقدس تاکنون بیش از 10 هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما