شناسهٔ خبر: 20974102 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

الاهلی روزگار خوشی ندارد

شاگردان برانکو به دنبال تاریخ‌سازی

الاهلی قبل از دیدار برابر تیم فوتبال پرسپولیس در شرایط خوبی قرار ندارد و چند بازیکن اصلی خود را به خاطر آسیب‌دیدگی در اختیار نخواهد داشت. وضعیت این تیم عربستانی قبل از دیدار برابر تیم فوتبال پرسپولیس اصلا خوب نیست و این بدون‌شک به سود نماینده ایران خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در غیاب کاپیتان خود امروز به مصاف الاهلی عربستان می‌رود.

شاگردان برانکو عصر امروز و از ساعت20:30 در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط باید از الاهلی عربستان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پذیرایی کنند.

سرخپوشان که در مرحله گروهی بالاتر از الریان قطر و الوحده امارات قرار گرفته‌اند در نهایت به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردند تا در این مرحله هم با برتری برابر لخویای قطر جواز حضور در جمع هشت تیم برتر آسیا را کسب کنند.

پرسپولیسی‌ها فصل قبل را علاوه‌بر موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا با قهرمانی در لیگ برتر ایران به پایان بردند و فصل هفدهم را نیز با سه برد و یک تساوی آغاز کردند.

قرمزپوشان تهرانی که در حال حاضر با ۱۰ امتیاز و هشت گل زده در صدر جدول لیگ برتر قرار دارند، امیدوارند که با برتری مقابل الاهلی عربستان برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا - با شیوه نوین - به جمع چهار تیم برتر آسیا صعود کنند.

در این مرحله العین امارات، الهلال عربستان، شانگهای و گوانگجوی چین، اوراواردز و کاوازاکی ژاپن، به همراه الاهلی عربستان و پرسپولیس ایران هشت تیم مرحله یک‌چهارم نهایی را تشکیل می‌دهند که چهار تیم از جمع اینها به مرحله بعدی صعود خواهند کرد.

پرسپولیس برای بازی مقابل الاهلی، سیدجلال حسینی را به دلیل دو اخطاره بودن در اختیار ندارد اما از طرف دیگر حسین ماهینی و محسن مسلمان که با مصدومیت جزئی مواجه بودند مشکلی برای همراهی این تیم ندارند. البته تیم برانکو حواشی دیگری را هم طی روزهای اخیر به خود دیده که مهم‌ترین آنها بحث اختلاف مهدی طارمی و گادوین منشا بود که این موضوع هم با مدیریت سرمربی تیم و دخالت سایر بازیکنان در آخرین تمرین پیش از سفر به عمان ختم به خیر شد و این دو بازیکن با عکس یادگاری‌ای که کنار یکدیگر گرفتند نشان دادند که هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند.
با این وجود هواداران پرسپولیس امیدوارند تیم‌شان پس از سال‌ها بتواند برابر نماینده عربستان در دیدار رفت به برتری برسد تا به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

 وضعیت نه‌چندان جالب تیم سعودی

از طرف دیگر الاهلی قبل از دیدار برابر تیم فوتبال پرسپولیس در شرایط خوبی قرار ندارد و چند بازیکن اصلی خود را به خاطر آسیب‌دیدگی در اختیار نخواهد داشت. وضعیت این تیم عربستانی قبل از دیدار برابر تیم فوتبال پرسپولیس اصلا خوب نیست و این بدون‌شک به سود نماینده ایران خواهد بود.

الاهلی در این دیدار عبد الفتاح، منصور الحربی، مهند العسیری و ابوابونا را به خاطر آسیب‌دیدگی‌ در اختیار ندارد، همچنان که سرمربی اوکراینی این تیم تصمیم گرفت که فتفاتزیدیس و الزبیدی را هم برای این دیدار در فهرست خود قرار ندهد تا الاهلی در غیاب 6 بازیکن اصلی خود به مصاف پرسپولیس برود.

اما خبر خوب برای نماینده عربستان اینکه تیسیر الجاسم کاپیتان این تیم تمرینات خود را شروع کرده و به احتمال خیلی زیاد به دیدار برابر تیم فوتبال پرسپولیس برسد.

 برانکو: برای پیروزی به میدان می‌رویم

اما سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با الاهلی درباره تقابل با این تیم به صحبت پرداخت. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با الاهلی عربستان، گفت‌: «الاهلی تیم قدرتمند و خوبی است و فوتبال منظمی را بازی می‌کند. آنها اخیرا نیز چند بازیکن خوب و خطرناک به تیم‌شان ‌اضافه کرده‌اند و به خوبی توانسته‌اند خودشان را تقویت کنند. به همین خاطر بازی دشواری برابر آنها داریم. ما برای کسب سه امتیاز به میدان خواهیم رفت و تلاش‌مان را خواهیم کرد تا بتوانیم برنده این مسابقه باشیم. شناخت خوبی از الاهلی داریم و می‌خواهیم در بازی رفت سه امتیاز مسابقه را به دست بیاوریم. ما با یکی از بهترین تیم‌های عربستانی بازی داریم. آنها تعداد زیادی از ملی‌پوشان خود را در اختیار دارند که پتانسیل بالای آنها را نشان می‌دهد.»

برانکو درباره اینکه چرا او و باشگاه پرسپولیس از تمام ظرفیت جذب بازیکنان خارجی استفاده نکرده‌اند، گفت: «ما یکی از بهترین دروازه‌بان‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران را در اختیار داریم. همین‌طور آقای گل و بهترین بازیکن دو فصل اخیر ایران برای ما بازی می‌کنند. تیمی داریم که در تمام پست‌ها از بازیکنان سطح اول استفاده می‌کند. بازیکنان ما یا ملی‌پوش هستند یا در این سطح قرار دارند. از این جهت مشکلی نداریم. با این وجود برای اطمینان خاطر بیشتر یک دروازه‌بان خارجی خیلی خوب و یک مهاجم خارجی خوب داریم. بشار رسن هم که به تازگی به ما پیوسته است.»

گفتنی است دیدار برگشت این دو تیم ۲۱ شهریور ماه در ابوظبی امارات به میزبانی الاهلی عربستان برگزار خواهد شد.

نظر شما