شناسهٔ خبر: 20974076 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

تحریم اسرائیل در آفریقای جنوبی

آفریقایی‌ها که از رفتار اسرائیل در قبال غزه ناراحت هستند، تلاش می‌کنند در سازمان ملل اسرائیل تحریم شود. یک دیپلمات اهل آفریقای جنوبی می‌گوید: «تل‌آویو به شکلی خطرناک در مورد محاصره غزه رفتار می‌کند و موجب رنج بسیار فلسطینی‌ها می‌شود. آفریقای جنوبی دیگر کشورها را به گفت‌وگو درباره لزوم تحریم اسرائیل و عدم تقویت روابط با آن دعوت می‌کند.»

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»،  بنیامین نتانیاهو از چندی پیش در تلاش است با بستن قراردادهایی با برخی کشورهای آفریقای جنوبی جلوی اکثریت آنها را در سازمان ملل بگیرد. در مقابل، این قراردادها به نحوی تنظیم شده‌اند که کشورهای آفریقایی روابط‌شان را با اسرائیل عادی کنند. تل‌آویو همواره برای تقویت روابط خود با کشورهای آفریقایی تلاش می‌کند و در 10 کشور آفریقایی نیز سفارت داشته و تعداد زیادی سفیر غیرمقیم در این قاره دارد. 

اما آفریقایی‌ها که از رفتار اسرائیل در قبال غزه ناراحت هستند، تلاش می‌کنند در سازمان ملل اسرائیل تحریم شود. یک دیپلمات اهل آفریقای جنوبی می‌گوید: «تل‌آویو به شکلی خطرناک در مورد محاصره غزه رفتار می‌کند و موجب رنج بسیار فلسطینی‌ها می‌شود. آفریقای جنوبی دیگر کشورها را به گفت‌وگو درباره لزوم تحریم اسرائیل و عدم تقویت روابط با آن دعوت می‌کند.» 

این دیپلمات در ادامه تاکید می‌کند که کشورش نشست سران آفریقا را که قرار است دوماه دیگر در جمهوری توگو برگزار شود تحریم خواهد کرد، زیرا هدف از آن بهبود روابط با اسرائیل است. ما نمی‌توانیم از تلاش‌های اسرائیل برای جلب حمایت کشورهای آفریقایی جهت تضعیف فلسطین صرف‌نظر کنیم. باید توجه داشت کشورش در مبارزه با این تلاش‌های اسرائیل تنها نیست و در این زمینه کشورهایی چون مراکش، الجزایر، تونس و موریتانی نیز به آن کمک می‌کنند.

نظر شما