شناسهٔ خبر: 20972898 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

توزیع مرسولات دیجی کالا در استان ها به پست واگذار شد

صاحب‌خبر -

فناوران - شرکت پست و دیجی کالا برای همکاری های مشترک روز گذشته به توافق رسیدند.
براساس این گزارش در راستای توسعه همکاری ها با بخش خصوصی و همچنین استفاده از ظرفیت و قابلیت های پست، دیجی کالا توزیع مرسولات خود را در شهرهای بزرگ یا شهرهایی که فاقد نمایندگی است، به پست واگذار کرد.
در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری دو شرکت، حسین مهری مدیرعامل پست ضمن بیان خواسته دیجی کالا مبنی بر افزایش کیفیت و توزیع به موقع مرسولات گفت: مشتری از ما شفافیت در اطلاعات، سهولت در دسترسی به خدمات و قیمت مناسب همراه با خدمت می خواهد که اگر بتوانیم پاسخ این خواسته ها را دهیم، مطمئنا در جلب رضایت آنها مشکلی نخواهیم داشت.
معاون وزیر ارتباطات سیستم های هوشمند نظارتی در بخش توزیع را از جمله امکانات پست در زمینه افزایش کیفیت دانست و گفت: ضمن اینکه باید سیستم های نظارتی هوشمند را تقویت کنیم، از آموزش تخصصی پرسنل نیز نباید غفلت کنیم چراکه هر چقدر آموزش کارکنان به روز و علمی باشد، کیفیت توزیع نیز ارتقا خواهد یافت.
رییس هیات مدیره درباره تهیه و تنظیم شیوه نامه جامع و دقیق در این قرارداد نیز گفت: پست هم اکنون بر جمع آوری، رهسپاری و توزیع متمرکز شده و در این امر بسیار جدی عمل خواهیم کرد و به همین دلیل باید شیوه نامه ای جامع و دقیق تهیه و تنظیم شود که خواسته های دو طرف از تمامی مراحل همکاری ها تا نحوه رفتار پرسنل با مشتری و تعیین جریمه متناسب با خسارت وارده در آن دیده شود.
وی ادامه داد: به نظر می رسد بانک اطلاعاتی پست می تواند کمک موثری در زمینه آدرس یابی و تسریع در روند توزیع به شرکت دیجی کالا کند که ما آمادگی کامل برای در اختیار گذاشتن این بانک جامع را داریم.
مهری سرویس پست رسانه را نیز یکی از قابلیت های شرکت ملی پست برشمرد و گفت: این سرویس می تواند زمینه آشنایی هر چه بیشتر مشتریان با خدمات دیجی کالا را به شیوه جدید و موثری فراهم کند.
وی درباره اختصاص فضای مناسب در منطقه 14 پستی نیز گفت: با توجه به ادغام 6 منطقه و تفکیک آنها به دو منطقه شمال شرق و جنوب شرق و ساماندهی نیروی انسانی، فضای کافی برای استفاده بخش خصوصی فراهم می شود که همکاران دیجی کالا می توانند در بخش های تعیین شده با فراغ بال فعالیت کنند.

 شرط دیجی کالا برای واگذاری توزیع کل مرسوله ها به پست
محمدی، مدیرعامل شرکت دیجی کالا نیز در این  نشست گفت: شبکه توزیع پست منحصر به فرد و بسیار گسترده است که برای همکاری با این شرکت یک امتیاز بزرگ محسوب می شود.
وی خط قرمز مجموعه تحت مدیریتش را زمانبندی دقیق و کیفیت مرسوله دانست و گفت: امیدوارم با ارتقای کیفیت خدمات، در آینده نزدیک پست توزیع تمامی مرسولات شرکت دیجی کالا در سراسر کشور را بر عهده گیرد.

 جزییات توافق نامه
براساس توافق انجام شده میان دیجی کالا و شرکت ملی پست، توزیع مرسولات دیجی کالا یک روز پس از تحویل به پست در مراکز استان ها و شهرهای فاقد نمایندگی انجام می شود. 
این کار به صورت پایلوت در شهر شیراز انجام می شود و در فاز بعدی در شهر مشهد اتفاق می افتد.
همچنین در تهران نیز پست محصولات دیجی کالا را در محدوده طرح ترافیک توزیع می کند و در صورت رضایت، کل شهر تهران به پست واگذار می شود.
همچنین پست متعهد شده است فضای مورد درخواست دیجی کالا را در قالب قرارداد اجاره و به منظور انبارش، پردازش و توزیع کالا واگذار کند

نظر شما