شناسهٔ خبر: 20970980 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

پیشروی ارتش در شرق حمص/ عملیات «گردان‌های سیدالشهداء» عراق در صحرای سوریه/ آغاز نشست معارضان سوری در ریاض

ادامه پیشروی ارتش سوریه در منتهی‌الیه شرق استان حمص و عملیات انتقامی گردان‌های سیدالشهداء (ع) عراق علیه داعش در صحرای سوریه از مهم‌ترین اخبار تحولات 24 ساعت اخیر در این کشور است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله همزمان با پاکسازی گسترده ارتفاعات قلمون غربی از لوث تروریست‌های داعش، به پیشروی در صحرای سوریه ادامه می‌دهند. در راستای همین تحرکات، نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی موفق به آزادسازی تعدادی از ارتفاعات و مناطق مهم در عمق 10 کیلومتری شهر «سخنه» در شمال شرق استان حمص شدند. شهر سخنه طی روزهای اخیر در پی عملیات گسترده ارتش سوریه و حزب‌الله آزاد شد.
 
همچنین نیروهای ارتش سوریه و محور مقاومت (حزب‌الله، لشکر فاطمیون و...) بر منطقه «حُوَیسیس» در غرب «جبل الشاعر» در شرق حمص سیطره پیدا کردند. طی این عملیات تعدادی از نیروهای گروهک تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و زخمی شدند.
 
پیشروی ارتش در شرق حمص/ عملیات «گردان‌های سیدالشهداء (ع)» عراق در صحرای سوریه/ آغاز نشست معارضان در ریاض 
«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان نیز به کشته شدن 16 تروریست داعش در عملیات ارتش سوریه و مقاومت اسلامی در شرق این کشور اعتراف کرد.
 
در استان مرزی دیرالزور نیز ارتش سوریه هفت تن از تروریست‌های داعش را در منطقه «گورستان» شهر دیرالزور به هلاکت رساند علاوه بر اینکه تعدادی از پایگاه‌ها و سنگرهای این گروهک تکفیری را در محلات «حویقه»، «عرفی» و «رصافه» این شهر منهدم کرد.
 
همچنین نیروی هوایی ارتش سوریه نیز پایگاه‌های داعش در «مقر گروهان جنید» و اطراف تپه «علوش» در جنوب استان دیرالزور را منهدم و تلفات قابل توجهی به این گروهک وارد کرد.
 
پیشروی ارتش در شرق حمص/ عملیات «گردان‌های سیدالشهداء (ع)» عراق در صحرای سوریه/ آغاز نشست معارضان در ریاض 
همزمان با این پیشروی‌ها، گردان‌های سیدالشهداء(ع) عراق طی بیانیه‌ای، از اجرای یک عملیات ویژه علیه تروریست‌های تکفیری در خاک سوریه خبر دادند. گردان‌های سیدالشهداء(ع) عراق با اعلام خبر حمله پهپادهای این جنبش مردمی به مواضع و تجهیزات گروهک تروریستی داعش در صحرای سوریه، هدف از اجرای این عملیات را «انتقام خون شهیدان خود و شهید مظلوم محسن حججی» عنوان کرد.
 
گردان‌های سیدالشهداء(ع) در پایان این بیانیه، بر عزم خود در انهدام لانه‌های تروریست‌ها و تعقیب آن‌ها تا پایان کار و پیروزی کامل بر آنان و حامیان آمریکایی و صهیونیست‌شان تأکید کرد.
 
پیشروی ارتش در شرق حمص/ عملیات «گردان‌های سیدالشهداء (ع)» عراق در صحرای سوریه/ آغاز نشست معارضان در ریاض 
از جبهه شمال سوریه نیز خبر می‌رسد که کردهای وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» پس از درگیری‌های شدید، به‌طور کامل بر خیابان «معتز» در جنوب شهر رقه سیطره پیدا کردند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طی حملات هوایی گسترده ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا، 37 غیرنظامی در استان‌های رقه و حسکه جان باختند.
 
در عرصه تحولات بین‌المللی نیز «هیأت عالی مذاکرات» کنفرانسی با حضوری نمایندگان معارضان از «هیأت مسکو» و «هیأت قاهره» در ریاض پایتخت رژیم سعودی برگزار کرد.
 
«عقاب یحیی» عضو هیأت سیاسی ائتلاف معارضان سوریه، هدف از این دیدار را برقراری توافق میان معارضان برای راهکار سیاسی با محوریت «بحث بر سر بقای بشار اسد در قدرت» عنوان کرد. وی با اعلام مدت 2 تا 3 روز زمان برای این کنفرانس، جدول فعالیت‌های آن را شامل موضوعاتی همچون «بیانیه ریاض»، «اعلام قانون»، «مبارزه با تروریسم»، «برگزاری انتخابات» و «انتقال قدرت» برشمرد.
 
پیشروی ارتش در شرق حمص/ عملیات «گردان‌های سیدالشهداء (ع)» عراق در صحرای سوریه/ آغاز نشست معارضان در ریاض 
رژیم صهیونیستی نیز نسبت به تحولات اخیر سوریه موضع‌گیری کرد. شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن پخش اخبار مربوط به تحولات اخیر سوریه گفت: «بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه احساس می‌کند که پیروزی نزدیک شده است و وی سرنگون نخواهد شد بلکه به سوی ما بازمی‌گردد!»
 
انتهای پیام/ 421

نظر شما