شناسهٔ خبر: 20970622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اصلی ترین هدف ما در دولت جدید ثبت جهانی بافت تاریخی میبد است

بخشدار میبد در اولین نشیت خبری خود گفت: اصلی‌ترین هدف ما ثبت جهانی شهر میبد است وباید نگاهی جهانی به این مسئله داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ شیبانی بخشدار میبد بابیان اینکه هدف دولت جدید تدبیر وامید پاسخگویی وشفافیت است اظهار داشت: دولت جدید مشی خود را اعتدال می داند وما آماده هستیم که هرکسی فارغ از مسائل سیاسی بخواهد یاریگر مردم باشد دست او را بفشاریم وتعهد دولت عمل به وعده‌های انتخاباتی است که مردم براساس آن وعده‌ها رای داده اند وماهم خود  را به وعده‌های دولت جدید متعهد می دانیم و تمام برنامه‌های ما نیز در این راستا تعهدات دولت است، ولی از انتقادات وپیشنهاد‌هایی که در راستای اهداف وتعهدات دولت باشد کمک می گیریم.

وی با توجه به بی نظیر بودن بافت تاریخی میبد گفت: یکی از مسائلی که به طور جدی در دولت جدید پیگیر آن هستیم ثبت جهانی بافت تاریخی میبد است و یکی از اصلی‌ترین اهداف ما می باشد واین نیاز به همکاری تمام مسئولین واصحاب رسانه ومردم دارد وباید نگاهی جهانی داشته باشیم.

بخشدار میبد با اشاره به واقع شدن اکثریت کارخانجات کاشی دربخش مرکزی میبد و آلودگی آن‌ها گفت: در دولت تدبیروامید مجوزی برای احداث کارخانه کاشی وصنایع آب بر صادر نشده است ومشکل آلودگی مبتلا به تمام استان است ویکی از دغدغه‌های اصلی دولت مشکل آلودگی محیط زیست است وکاری که دولت دراین زمینه انجام داده است سطح استاندارد‌های محیط زیست را بالاتر برده وبرخی از کارخانجات آلوده کننده هوا را تعطیل کرده وبرخی دیگر به صورت موقت تعطیل شده تا سیستم خود را اصلاح کنند.

مشکل محیط زیست بحث سلامت مردم است ومشکل دیگر دراین زمینه بیکاری واشتغال است وباید نوعی تعادل بین این دو برقرار کنیم تا هم صنعتگر بتواند اشتغال کند وهم محیط زیست آسیب نبیند.

وی در ادامه بیان داشت: روستای هدف گردشگری ما روستای مزرعه کلانتر ورکن آباد است است که روستا‌های تاریخی وباستانی میبد هست که بافت تاریخی آن دربنیاد مسکن به ثبت رسیده است، ولی اصلی‌ترین روستای هدف گردشگری ما مزرعه کلانتر است، چون گزینه‌های گردشگری دارد وهمچنین اهالی روستا زرتشتی هستند وهرسال باتوجه به اعتقادات آیین زرتشتی مراسم‌های خاص خود دارند.

انتهای پیام/ص

اولین نشست خبری بخشدار میبد با حضور اصحاب رسانه برگزار شد

نظر شما