شناسهٔ خبر: 20970261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

89 هزار واحد مسکونی غیررسمی در ارومیه وجود دارد

صاحب‌خبر -

محمد حضرت پور عصر روز دوشنبه در کارگاه آموزشی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی آذربایجان غربی در ارومیه افزود: بی توجهی به توسعه متوازن استان معضلات زیادی را به وجود آورده و افزایش واحدهای مسکونی غیررسمی در ارومیه و شهرهای بزرگ از جمله این معضلات بوده است.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد شهری مهمترین اولویت شوراهای پنجم اسلامی شهر و روستا به ویژه در آذربایجان غربی و شهر ارومیه است، اضافه کرد: این امر باید با ایجاد ساز و کار مناسب برای توسعه درآمد مدیریت شهری و توجه اساسی به توسعه همگن و متوازن شهر و جلوگیری از توسعه افقی همراه باشد تا بتوانیم آینده ای درخشان برای مدیریت شهری ایجاد کنیم.
وی نظارت و تصمیم گیری را از جمله وظایف مهم شوراها برشمرد و اظهار کرد: نظارت بر مدیریت شهری با دخالت متفاوت است و باید مرز بین این دو حفظ شود.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری آذربایجان غربی نیز در این دوره با اشاره به اینکه شهرداری ارومیه الگویی برای توسعه شهرهای استان است، گفت: موفقیت شوراهای اسلامی شهر در گرو ترجیح مصلحت شهر به منافع فردی، سیاسی، قومی و عمل به قانون و مقررات است.
سیف الله مطلبی افزود: مهمترین آفتی که شوراها را تهدید می کند، سیاسی شدن آنهاست که باید اعضا به شدت از آن دوری کنند.
وی سیاست دولت یازدهم و دوازدهم را موفقیت شوراهای اسلامی شهر بیان کرد و ادامه داد: برگزاری چنین دوره هایی می تواند سبب ارتقای کیفی عملکرد اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها شود و در صدد هستیم تا این دوره ها را افزایش دهیم.
به گزارش ایرنا، دوره پنجم فعالیت شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور و آذربایجان غربی از اول شهریورماه امسال / فردا/ آغاز می شود.
انتخابات این دوره 29 اردیبهشت ماه امسال همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار شد.
شهر ارومیه به عنوان بزرگترین و پرجمعیت شهر آذربایجان غربی در دوره جدید دارای 11 عضو شورای اسلامی شهر است که از بین بیش از 200 نامزد انتخاب شده اند.
امروزه یکی از چالش های عمده ناپایدارکننده شهری کشور، گونه ای شهرنشینی با مشکلات حاد موسوم به اسکان غیر رسمی یا حاشیه نشینی است. سکونتگاه‌های غیر رسمی به مناطقی گفته می‌شود که مهاجران روستایی و محرومان جامعه شهری را در خود جای داده یا خارج از برنامه‌ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری، عمدتاً بدون مجوز در درون یا خارج از محدوده قانونی شهرها به وجود آمده است.
این شهر بیش از 730 هزار نفر جمعیت و افزون بر 11 هزار هکتار مساحت دارد و حدود 180 هزار خانوار در آن زندگی می کنند.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*

نظر شما